Rodi

Vanderlaangroep bestaat negentig jaar

Het nieuwe logo wordt gepresenteerd tijdens een Black Art Magic-show van illusionist Ger Kopper (Assendelft). Ontwerper van het logo is LassooyDesign (Wormerveer). (Foto: Vanderlaangroep)

ASSENDELFT - Een kwestie van (jaren) tellen. Accountantsorganisatie Vanderlaangroep bestaat negentig jaar en vierde dat begin vorige maand met een groot feest voor alle medewerkers én de introductie van een nieuw logo.


Begin 1928 startte Jos van der Laan in Krommenie aan de Emmastraat een administratiekantoor. Niet lang daarna verhuisde Jos naar de Dorpsstraat in Assendelft, waar hij een houten kantoor had laten bouwen. Om daar een telefoonverbinding te krijgen, moesten er via de PTT vanuit Uitgeest telefoonpalen in de weilanden achter het kantoor geplaatst worden. De kosten bedroegen toen 1 gulden per paal per boer per jaar…
Het kantoor groeide en in 1954 kwam de tweede generatie met Jan van der Laan 'hand- en spandiensten' verrichten. In 1961 namen de zonen Jan en Joop de zaak van vader Jos over. In 1964 kochten zij samen met de Boerenleenbank twee bijna identieke panden aan de Oranjeboomkade. Hier bevindt zich nog steeds het hoofdkantoor. De huidige directie wordt gevormd door de inmiddels derde generatie: Marco van der Laan en zijn partner Marco Vet.
De afgelopen negentig jaar is de Vanderlaangroep uitgegroeid tot een organisatie met vier vestigingen, waarvan twee in Zaanstad, en zo'n zeventig medewerkers. Ondanks de gestage groei heeft het bedrijf haar wortels diep in de Zaanse gemeenschap verankerd. Zowel Marco Van der Laan als zijn partner Marco Vet zijn geboren en getogen Zaankanters.

Toekomst

Over tien jaar hoopt de Vanderlaangroep het predikaat van hofleverancier te verkrijgen. Met de introductie van een nieuw logo is de eerste stap op weg naar de honderd gezet. Het logo bestaat uit een plus en een min of totaalstreep. De naam is bewust onder de streep geplaatst. Plus of min: de optelsom is altijd Vanderlaangroep.

Artikel geplaatst op maandag 10 december 2018 - 09:12