Rodi

Lekker in je vel bij hart for her
Waarom beveelt Wereldgezondheidsorganisatie spierversterkende oefeningen voor vrouwen aan?

Spierversterkende oefeningen leveren in korte tijd heel veel voordelen. (Foto: aangeleverd)

HEERHUGOWAARD - Veel vrouwen denken bij sport alleen aan wandelen, fietsen of zwemmen. Kijk je naar het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie, dan missen zij veelal de spierversterkende oefeningen hierin. Vergis je niet, spierversterkende oefeningen leveren in korte tijd heel veel voordelen.


•   Ze zorgen voor een gebalanceerde hormoonhuishouding;
•   ze beschermen tegen hart- en vaatziekten;
•   ze hebben goede invloed op ons bloedsuikerniveau;
•   ze zijn essentieel om af te vallen of op een gezond gewicht te blijven;
•   zijn goed tegen osteoporose;
•   sterke spieren geven het lichaam vorm (strakker in je vel);
•   sterke actieve spieren geven ons een fijn gevoel en meer zelfvertrouwen.
Sporten staat voor veel vrouwen gelijk aan cardiotraining waar lopen, fietsen en zwemmen onder vallen. Alles waarbij krachttraining komt kijken, daar zijn ze iets minder happig op. Door krachtoefeningen verstevig je echter je spieren met als gevolg dat je stofwisseling wordt verhoogd en dat je meer vet verbrandt. Spieren hebben immers de kwaliteit om 24 tot 48 uur na activatie nog steeds calorieën en vet te verbranden (dus ook zittend thuis op de bank heeft je workout nog effect)!
Deze manier van krachttraining helpt bovendien de botstructuur te verbeteren en bevordert de stabiliteit van de gewrichten. Argumenten genoeg om je toch eens aan spierversterkende oefeningen te wagen. hart for her Heerhugowaard biedt krachttraining specifiek afgestemd op vrouwen om in een korte work-out van 30 minuten per keer de spieren én conditie te trainen.
hart for her Heerhugowaard is te vinden op Brandpunt 63 in de Stad van de Zon, check voor meer informatie of een proefles www.hartforher.nl.

Artikel geplaatst op dinsdag 30 oktober 2018 - 08:56