Rodi

Met Mega: dé partner op badkamer-, tegel- en keukengebied

Mega Tegels & Badkamers slaat per februari een nieuwe koers in als Met Mega. (Foto: aangeleverd)

DEN HELDER - 'Met Mega'. Nog nooit van gehoord? Dat kan kloppen, want de naam is splinternieuw. Het bedrijf erachter bestaat echter al meer dan 30 jaar. Beter bekend als Mega Tegels & Badkamers, dat vanaf februari een nieuwe, modernere koers inslaat. “De huidige markt vraagt om een 'one-stop-shop' en die wens vervullen we met de nieuwe bedrijfsvoering. Onder de nieuwe naam 'Met Mega' bieden we alles op badkamer-, tegel- en keukengebied plus een beetje meer”, vertelt commercieel directeur David van Dorp trots.


Met de rebranding wordt het oude vertrouwde 'prijsvechter- en outletimago' achtergelaten en zet de badkamer-, tegel- en keukenretailer de volgende stap naar een sterk service gericht model. “We gaan nog meer focussen op advies en begeleiding in het keuzeproces van klanten. We denken niet in tegeltjes of badkamer- en keukenkastjes alleen, maar we denken met de klanten mee over welke oplossing het beste bij hun dagelijks leven past.”
Dit totaalconcept sluit perfect aan bij de huidige economie en klantbehoefte. Met Mega biedt alles onder één dak aan. “Dit levert de klant ontzettend veel tijdwinst op. Bovendien blijven wij onze scherpe prijzen hanteren, waardoor men nooit teveel betaalt.” David is zich ervan bewust dat iedereen tegenwoordig op elke hoek van de straat een badkamer of keuken kan kopen, maar dat hierbij vaak het advies en de service ver te zoeken is. “Wij hebben zo'n 25 jaar ervaring in deze branche en dat willen we graag delen met onze klanten. Zij staan bij ons centraal. Een klant moet immers nog jaren van zijn nieuwe badkamer of keuken kunnen genieten.”
David, mede-formule-eigenaren Bianca Laan en haar echtgenoot Jos plus het team van betrokken medewerkers hebben samen met de centrale franchise organisatie het nieuwe Met Mega gevormd. Bianca: “Ik houd mij altijd sterk bezig met vernieuwingen en ontwikkelingen. We zijn dan ook trots dat we de 'pilot vestiging' op het Ravelijncenter in Den Helder mogen heropenen.”
Het sterke en moderne concept is onder andere terug te zien in de nieuwe, stijlvolle huisstijl met als opvallende hoofdkleur oranje. Maar ook de modernisering van het doorvertalen van de klantwensen betreffende een badkamer of keuken draagt hier zijn steentje aan bij: “In het filiaal in Den Helder hebben we bijvoorbeeld een speciale digitale ontwerptafel, waarmee we binnen 10 minuten zo'n 500 keukenmodellen in diverse uitvoeringen kunnen tonen. De klant voert de maten in en het systeem doet de rest. Op die manier kan men direct zien hoe de nieuwe keuken in de huidige woning staat en wordt er een realistisch beeld gecreëerd van wat men live kan verwachten.”
Meer informatie: www.metmega.nl

Artikel geplaatst op zondag 28 januari 2018 - 10:03