Rodi

Matches op de Beursvloer voor de ‘man cave’ van Sint Jacob

Medewerksters van Sint Jacob zochten op de Beursvloer naar mannelijke matches. (Foto: Annelies Roozen)

HAARLEM - Ouderenzorgorganisatie Sint Jacob kwam dit jaar met een bijzondere missie naar de 14e editie van Beursvloer in Haarlem: ‘mannelijke matches’ maken. En dat is gelukt: maar liefst zeven keer sloot Sint Jacob een deal met een van de aanwezige ondernemers.


Mannelijke cliënten zijn in een zorgcentrum doorgaans in de minderheid. Om de groep mannelijke cliënten meer in hun behoeftes te voorzien wil Sint Jacob meer ‘stoere’ activiteiten aanbieden binnen een unieke en mannelijke setting zoals een garage, barbershop of bruine kroeg. Voor het produceren van een flexibele, makkelijke verrijdbare stand of decor waarin deze activiteiten plaats kunnen vinden, zochten de dames van JacobActief, gehuld in stoere overalls, op de Beursvloer naar geschikte partnerships.
Er werden afspraken gemaakt met onder andere Gamma voor materialen en een constructiewerkbank, met GGD Brandweer voor het klussen aan een oude brandweerauto en met PWN dat een tent gaat plaatsen in de tuin van een van de zorgcentra voor kamperen op locatie.
De Beursvloer, een initiatief van Bedrijf en Samenleving Haarlem & Omstreken, is dé ontmoetingsplaats en het netwerk waar bedrijven en maatschappelijke organisaties met elkaar in verbinding komen. Het concept is even simpel als doeltreffend: maatschappelijke organisaties hebben behoefte aan kennis, klussen, materialen en/of helpende handen terwijl bedrijven dit vaak in huis hebben. Bedrijven hebben behoefte aan een juiste match die past binnen hun netwerk en bij hun maatschappelijke imago. Beide partijen komen samen op de Beursvloer en zodra de gong heeft geklonken brengen hoekmannen verschillende partijen bij elkaar, matches worden gemaakt en door de notaris bekrachtigd.

Artikel geplaatst op vrijdag 13 juli 2018 - 11:06