Rodi

De Dijk: beleving voor auto's, scootmobielen én keukens

(Foto: aangeleverd)

ENKHUIZEN - Wie bij De Dijk op De Dolfijn in Enkhuizen door de hoofdingang naar binnen loopt, ziet een duidelijke scheiding tussen drie verschillende secties: het autobedrijf, de scootmobielen en de keukens. De drempel tussen de drie secties is laag gehouden zodat men eenvoudig eens even een kijkje kan nemen op de andere afdelingen van het bedrijf. Er wordt een soort kruisbestuiving verwacht. Klanten die wachten op hun auto kunnen in de autoshowroom, maar ook in de keukenshowroom gaan zitten. Onder een kopje verse koffie kunnen ze informeren naar nieuwe keukenapparatuur of nieuwe aanrechtbladen, of eventueel een blik werpen op de scootmobielen.


In de ruime showroom zijn diverse occasions te bewonderen. Naast de verkoop van deze occasions heeft ook het onderhoud van de auto’s een groot aandeel in het bedrijf. Toch zag men de autosector veranderen, de vraag naar onderhoud nam af en de showroomfunctie werd voor de auto’s minder belangrijk. Men ging dus op zoek naar een andere activiteit naast de auto-afdeling. En dat werd de eerste pilot-vestiging 'Cars & Kitchens Europe'.
"We doen niet aan wegloopkorting. Dat wil zeggen: aan tafel een scherpe prijs neerleggen. Als men even over de aankoop wil nadenken, dan geven wij er de tijd voor en proberen niet bij het verlaten van het pand de mensen over de streep te trekken, zodat ze door een nog lagere prijs of korting wel over gaan tot koop. Bij serieuze klanten maken we ook altijd een 3D-tekening van het ontwerp zodat de klant een impressie heeft van de keuken die hij of zij wil kopen. Wij gaan uit van onze eigen kracht en dat - als de prijs goed is en er wederzijds vertrouwen is - men ons de verkoop gunt."
Zoals eerder vermeld kan men ook bij De Dijk terecht voor scootmobielen en rollators. "Deze zijn momenteel bijzonder in trek, mede door de vergrijzing van Nederland en de samenwerking met de Omring. Het aanschaffen van een scootmobiel is voor mensen vaak erg privé en intiem; men wil het sociale leven toch op een bepaald niveau houden en door lichamelijke ongemakken wordt dat vaak iets moeilijker." De extra service van De Dijk is dan erg welkom. "De belangrijkste vraag is altijd: wat willen de mensen en wat kunnen de mensen nog. Om die vraag te beantwoorden leveren we extra service in de vorm van technische adviezen en technische aanpassingen en wordt gezamenlijk gekeken naar wat het best bij de klant past. Om de mensen daarna te begeleiden en vertrouwen te geven in het gebruik van scootmobielen verzorgen we ook rijlessen." Kortom: De Dijk is een beleving voor keukens, auto’s en scootmobielen. Meer informatie: www.dedijkbv.nl en www.dedijkkeukens.nl.

Artikel geplaatst op maandag 17 september 2018 - 14:38