Rodi

Karsten Travelstore: voor het hele gezin om en rond huis
Ontdek het gemak van outdoor in eigen buitenomgeving

ZWAAG - (Gezins)uitbreiding bij Karsten Travelstore. Met een pas geopende tweede winkel in de binnenstad van Hoorn bedient de outdoor winkel nu ook publiek die ‘de buitenwereld’ in eigen omgeving heeft ontdekt. Met kleding, schoeisel, buiteninterieur en accessoires kan iedereen die van het ‘buiten zijn’ houdt slagen. Outdoor is niet meer alleen voor vakantie, maar ook voor elke dag!


Jan Willem Algra en Marc Takken zijn de derde generatie van Karsten Tenten BV. Zij gaan in op een trend die een paar jaar geleden door de consument is ingezet, het gebruik van outdoorspullen in en rondom het huis. "Vroeger kocht je wandelschoenen en een windjack als je ging backpacken of wandelen in de bergen. Nu dragen we het ook als we in het weekend een wandeltocht willen maken,” vertelt Jan Willem enthousiast.

Buitenleven meer in trek


"Het modebeeld van kleding en schoeisel in het dagelijks leven is veranderd,” vervolgt Jan Willem. “De 'Urban look' heeft in Nederland zijn weg gevonden en daar past outdoor uitstekend in. We zijn als gezin meer buiten gaan leven. Wandelen, fietsen, sporten maar ook lekker ontspannen op de veranda of tuin. Het buitenleven heeft in het gezinsleven een belangrijke plek ingenomen.”

Look and feel


De pas geopende winkel in het centrum speelt hier prima op in. “We verkopen kleding die uitstekend past in het beeld anno nu. Bijvoorbeeld een duurzame winterjas met goede technische kwaliteiten. Een stoere en tevens goede kwaliteit rugzak voor school, Känken, is helemaal hot bij scholieren. Wandelschoenen die niet meer als grote bruine lompe schuiten om je voeten passen maar meer lijken op sportieve sneakers. Nu de look and feel aangepast is aan het modebeeld, slimfit, mooie belijning van de naden in de pasvorm, mooie kleuren…het past bij elk jaargetijde.”

Genieten


Maar het is meer dan alleen het modebeeld op straat. "Kijk naar het interieur van veranda’s en tuinen. Ons atelier doet goede zaken met het maken van verandaschermen op maat. Tuinstoelhoezen, parasolhoezen, tentdoeken voor zonwering, wij maken het pasklaar. Gezinnen hebben het buitenleven binnenshuis ontdekt. Lekker op de veranda tot laat buiten zitten. Mensen genieten meer van buiten!”

Terug naar de basis
met snufjes van nu


Waar we vroeger alleen op de camping op inklapbare stoelen met inklapbare tafels wilden zitten, ziet de consument nu ook de meerwaarde ervan in voor thuis. “We willen terug naar de basis, alleen wel met een mooi design en de technische snufjes van nu. Lampen met led, mooie campingradio’s met bluetooth en MP3, stijlvolle plantenbakken. Het past helemaal in de leefwereld van nu.”

Stereotype


Karsten Travelstore bewijst met het meegaan in deze trend geen stereotype kampeerwinkel meer te zijn. “We zijn er voor de stadsmensen die het buitenleven ontdekken in hun eigen omgeving. Vooral de jonge gezinnen zijn hier kind aan huis. Leuk toch allemaal dezelfde leuke regenlaarzen of warme winterjassen. Maar ook in de zomer, zo bieden wij in het zomerseizoen 250 soorten slippers. Dan kun je als gezin toch in één keer slagen?”

Betrokken- en bevlogenheid


Het is niet alleen de directie die hart heeft voor de zaak. De medewerkers zijn het visitekaartje en dat beseffen de heren maar al te goed. “We doen het met zijn allen, Karsten Travelstore is niet alleen wij als directie,” zegt Jan Willem stellig. “Iedereen heeft binnen het bedrijf zijn eigen verantwoordelijkheid, dat geef je alleen als er vertrouwen is. Inmiddels is Karsten Travelstore met ons zijn derde generatie ingegaan, die lijn willen wij graag doorzetten.”
Twee weken geleden is de zaak beloond met de nominatie van NHN Business award in de categorie MKB. Donderdag 29 november wordt de winnaar bekendgemaakt. "Deze nominatie is voor ons het bewijs dat wij onderscheidend zijn in onze markt en dat het bredere publiek zijn weg naar ons weet te vinden.”

Artikel geplaatst op zondag 04 november 2018 - 15:18

Foto's