‘Mode is emotie, dat wíl je voelen’

Partnerbijdrage
Alie den Hartigh van JansZoon damesmode.
Alie den Hartigh van JansZoon damesmode. (Foto: aangeleverd)

OUDORP - JansZoon damesmode bestaat vijftien jaar en dat zorgt voor een grote glimlach op het gezicht van de trotse eigenaresse Alie den Hartigh. In 2007 werd zij het gezicht van de zaak en bouwde aan iets moois dat uitgroeide tot een prachtige, ruime modewinkel vol mooie merken én met persoonlijke aandacht voor klanten. En juist die ‘ouderwetse’ aandacht wordt zó gewaardeerd door klanten die uit de wijde omtrek naar Oudorp komen om gezellig bij JansZoon damesmode te shoppen. Want “mode is emotie”, zegt Alie den Hartigh. “Dat wil je voelen en passen.”

Vijftien jaar JansZoon Mode

Nadat Alie eigenaar van de winkel werd, zette ze JansZoon damesmode steeds meer naar haar hand. “In 2009 hebben we de winkel flink verbouwd, want er lag nog oude vloerbedekking en er was jaren in gerookt. Door de verbouwing maakten we een frisse, nieuwe start. We hebben een breed assortiment van mooie merken met een prijsniveau in het middensegment. Juist daarin zie je een mooie prijs-kwaliteitverhouding. De merken die wij verkopen zie je niet in de binnenstad, waardoor we iets unieks hebben. Dat weten onze klanten - die uit de hele regio komen - ook. Ons publiek is van veertig jaar tot tachtig-plus en juist zij waarderen de persoonlijke aandacht ontzettend. Je merkt aan alles dat winkels zoals JansZoon damesmode steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen, terwijl de behoefte er zéker is. Wat ook fijn is, is onze locatie. Die wordt voor veel mensen steeds interessanter omdat niet iedereen de drukte van een binnenstad of winkelcentrum zoekt. Hier is het veel rustiger en parkeer je gewoon voor de deur. Onze winkel is ruim en paskamers zijn zelfs rolstoelvriendelijk.”


Zó fijn

Hoewel de impact van corona groot was voor veel ondernemers, plukte JansZoon damesmode de vruchten van de opgebouwde relaties met klanten. “Ik kijk terug op een heel bijzondere periode, want onze vaste klanten gunden het ons echt. De etalage hing vol met mooie kleding en die bezorgden wij bij de mensen thuis. En toen de winkel weer open mocht, liep het storm omdat iedereen wat in te halen had. Dat was zó fijn, omdat het iets zegt over het contact dat wij met onze klanten hebben. Om in contact met ze te blijven verzorgen we twee keer per jaar een modeshow op het grasveld voor onze winkel. De eerstvolgende show is zaterdag 1 oktober. Onze modellen tonen om 11.00, 13.00 en 15.00 uur weer de prachtige najaarscollectie. Om ons vijftienjarig bestaan te vieren, krijgen alle klanten een presentje.”

Liefde en plezier

“Waarom werken in een modewinkel nooit verveelt? Mode is elk seizoen weer anders en vernieuwend. Daarnaast is dat échte contact met klanten gewoon het leukste dat er is. Onze medewerkers kunnen klanten uitstekend adviseren en stimuleren ook wel om eens iets te passen dat een klant zelf niet snel uit zou kiezen. De glimlach die je dán ziet, als het toch een schot in de roos blijkt te zijn... heerlijk! Het is sowieso fijn om mensen te zien die blij de winkel verlaten. Dat is ons vak hè: mensen blij maken met mooie kleren. En dat doen we al vijftien jaar lang met veel liefde en plezier. Ik nodig iedereen uit om dit feestje samen met ons te vieren.”