Gemeente roept op om bij lokale ondernemers te kopen

Algemeen
Afbeelding
(Foto: Anne Zwart/Gemeente Den Haag)

Met de pakkende tekst ‘Den Haag pakt je in’ roep de gemeente Den Haag haar inwoners op om cadeaus voor de feestdagen toch vooral bij de lokale ondernemers te kopen. Wethouder Saskia Bruines gaf het startsein voor de campagne.

Er werd al veel online gekocht, maar corona heeft deze ontwikkeling versneld. En dat moet anders, vindt wethouder Saskia Bruines (economie). Want lokale en kleinschalige ondernemers zijn de smaakmakers van de Haagse winkelgebieden. Maar door de concurrentie van webwinkels, is het voor de winkeliers soms moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Bruines: ‘De lokale boekhandel, kledingwinkel of groenteboer geven de Haagse winkelgebieden en wijken veel kleur. De winkelstraten met veel variatie en unieke producten zijn een aanwinst voor onze stad. Op deze plekken kent de lokale ondernemer z’n klanten goed en is er net meer tijd voor persoonlijk advies.’

Het Haags Retailpunt ontwikkelde de campagne in opdracht van de gemeente Den Haag. ‘We hebben ondernemers uit 15 winkelgebieden gefotografeerd voor de campagne. Dit maakt de campagne persoonlijk en herkenbaar. Hiermee willen we bijdragen aan bewustwording van de Haagse consument dat ook zij het verschil kunnen maken door lokaal in te kopen voor de feestdagen”, licht Nienke Veesntra van het Haags Retailpunt toe. De campagne is vanaf nu tot kerst te zien op allerlei plekken in de stad.

Ondernemers kunnen, zo lang de voorraad strekt, gratis promotiemateriaal zoals stickers voor de winkelruit, posters, sociale media formats en cadeau-stickers van ‘Den Haag pakt je in’ bestellen via www.denhaagpaktjein.nl.