Klanten AH geven 8500 kommen soep aan Haagse voedselbank

Algemeen
De soepen voor de voedselbank te bereiden met 100 procent geredde groenten die van de snijderij van Albert Heijn komen
De soepen voor de voedselbank te bereiden met 100 procent geredde groenten die van de snijderij van Albert Heijn komen (Foto: pixabay)

Maar liefst 8500 kommen soep voor de voedselbank. Dat is tot nu toe het mooie resultaat van de gezamenlijke actie van Albert Heijn en Soupalicious.

Soepmerk Soupalicious is een sociale onderneming. Voor elke kom soep die dit soepmerk via Albert Heijn verkoopt, gaat ook een kom soep naar de Voedselbank.
“We hopen dat heel veel mensen deze soepen blijven kopen”, zegt Henk Baars, vice-voorzitter van Voedselbank Haaglanden. “Het mooie van deze actie is dat we elke maand evenveel soep krijgen als er bij de Albert Heijns in Den Haag worden verkocht. Hoe meer klanten de soep kopen, hoe beter het dus voor ons is. We zijn altijd blij met donaties, maar zeker als het om zulke gezonde en lekkere soepen gaat die van geredde groenten zijn gemaakt. Ook de voedselbank werkt aan het tegengaan van voedselverspilling. We zijn er dus heel blij mee.”

Geredde groenten
In de afgelopen jaren heeft Soupalicious zo al meer dan 1.6 miljoen kommen soep gedoneerd aan diverse voedselbanken in Nederland. Daarnaast gaat het bedrijf voedselverspilling tegen door alle soepen voor de voedselbank te bereiden met 100 procent geredde groenten die van de snijderij van Albert Heijn komen. “Het is ons doel om uiteindelijk zoveel soep te verkopen dat we iedere klant van elke voedselbank in Nederland elke week een liter goede soep kunnen geven”, vertelt Soupalicious directeur Milco Aarts. “Daar zijn we nog lang niet, maar we zijn wel goed op weg.”