Gemeente roept op om lokaal te kopen: ‘Winkels mogen niet uit straatbeeld verdwijnen’

Nieuws
Ook voor wethouder Nur Icar (MKB) maken lokale ondernemers het verschil.
Ook voor wethouder Nur Icar (MKB) maken lokale ondernemers het verschil. (Foto: Anne Zwart)

De plaatselijke middenstand heeft het door de toenemende concurrentie van webshops moeilijk. Om de lokale ondernemers extra te ondersteunen, is de gemeente met de feestdagen voor de deur de campagne ‘Den Haag pakt je in!’ weer gestart. 

Lokale ondernemers zijn van groot belang voor levendige winkelgebieden, maar met steeds meer mensen die online winkelen, hebben zij het moeilijk. De campagne roept de inwoners op om met de feestdagen voor de deur de lokale ondernemers extra te ondersteunen door lokaal inkopen te doen. 

Onbetaalbaar

Ook wethouder Nur Icar (MKB) vindt het belangrijk dat lokale ondernemers niet uit het straatbeeld verdwijnen. “Voor mij maken zij echt het verschil. Even een praatje, een bekend gezicht. Dat is onbetaalbaar, daar kan geen online winkel tegenop. Daarom roep ook ik mensen op: koop zoveel mogelijk lokaal, want deze ondernemers zijn echt van grote waarde voor onze stad.”
De gemeente Den Haag gaf het Haags Retailpunt, dat is opgericht om de winkelgebieden in Den Haag te versterken, de opdracht om de campagne te ontwikkelen.

Stickers en posters

Aan ondernemers zijn etalagestrikken en ‘Den Haag pakt je in!’-stickers beschikbaar gesteld om winkelruiten en -deuren mee te versieren. Ook zijn er per winkelgebied posters gemaakt, waarop ondernemers in hun eigen winkelstraat zichtbaar zijn. De campagne is tot eind december te zien.