Drie redenen waarom bewegen ook jouw prioriteit is!

Nieuws
Afbeelding
(Foto: aangeleverd)

De krantenkoppen liegen er niet om; we bewegen massaal te weinig. Dit heeft veel gevolgen, en dat is niet alleen dat we met zijn allen zwaarder worden. Bewegen is namelijk voor veel meer dingen ontzettend goed en belangrijk. Wellicht heb je er niet altijd zin in, maar na die tijd heb je altijd een voldaan en lekker gevoel. En laten we eerlijk zijn; achteraf zit het ook net wat lekkerder op de bank! Daarom hier op een rij; drie redenen waarom bewegen ook voor jou een prioriteit moet zijn. 

Veroudering tegengaan

We willen allemaal jong en vitaal worden of blijven! Cosmetische ingrepen worden door steeds meer mensen omarmt. We zijn niet te beroerd om hier flink wat geld aan uit te geven. Maar wat naast gezonde voeding dé oplossing is tegen veroudering? Beweging! Natuurlijk helpt een dagelijks ommetje, maar om echt de veroudering van goede repliek te dienen is het belangrijk om je spieren te behouden. Dit kun je bereiken door het regelmatig doen van krachttraining. Ga dan ook snel aan de slag in de sportschool en doe oefeningen die voor jou en jouw leeftijd goed zijn. Een professionele blik hierbij kan enorm helpen. Fitness Ridderkerk is hier zo’n voorbeeld van. Wanneer jij regelmatig aan de gewichten hangt, zul je zien dat je lichaam enorm snel stappen maakt om sterk en strak te blijven.  

De mindset 

Wanneer je beweegt komen er allerlei stofjes in je hersenen vrij waar je letterlijk blij van wordt. Van endorfine tot dopamine, en dan zijn er nog allerlei andere chemische processen die een boost krijgen. Het resultaat hiervan is dat je echt vrolijker en blijer wordt, iets wat iedereen toch wil. Sporten en bewegen wordt dan ook wel de natuurlijke antidepressiva genoemd. Nu willen wij niet claimen dat iedereen die depri is dit door te gaan bewegen acuut niet meer is, maar start ermee en het zal altijd iets helpen. Zeker preventief! Ook simpel wandelen is hier een enorme aanrader. 

Je gewicht 

Een inkoppertje maar hij moet genoemd worden; je valt van bewegen ook simpelweg gewoon af. Niet alleen van dat eerder genoemde dagelijkse ommetje, maar ook zeker van die opgebouwde spiermassa. Spier verbrandt namelijk veel meer dan vet aan calorieën, dus ook wanneer je meer spieren opbouwt door te bewegen en je eet hetzelfde dan zul je zien dat je afvalt. Daarom is bewegen zo belangrijk!  

Kortom, de voordelen van bewegen van je gezondheid zijn van allerlei aard. Van je fysieke gesteldheid tot je mindset. Maar ook je algehele gezondheid vaart er wel bij. Je hoeft niet direct een marathon te gaan lopen, simpel iedere dag een wandeling maken en je een paar keer opdrukken is al een goed begin om in beweging te komen. En nog een laatste tip; doe het vooral samen! Wanneer je samen in beweging bent bouw je een band op die je niet op andere manieren opbouwt. En ook dat is zeer gezond voor je lichaam en geest, namelijk een fijne sociale omgeving! Succes!

De redactie is niet verantwoordelijk voor deze publicatie.