Twee dagen feest bij 50-jarig Wah Nam Hong

Partnerbijdrage
Arjan en Sin Yun Chan in een vestiging van hun jubilerende Aziatische supermarktketen Wah Nam Hong.
Arjan en Sin Yun Chan in een vestiging van hun jubilerende Aziatische supermarktketen Wah Nam Hong. (Foto: PR)

Wah Nam Hong supermarkten ziet dit jaar Abraham en dat wordt gevierd. Het hele jaar door zijn er sowieso jubileum aanbiedingen en op vrijdag 24 en zaterdag 25 mei is er in de Cash and Carry in het Forepark van 12 tot 18 uur een foodmarkt met proeverijen van Aziatische hapjes en Chinese thee. Een bekende Chinese zangeres treedt op en er zijn leuke activiteiten voor de kinderen.

Door Rianne Dekker

“Allemaal kosteloos omdat we jarig zijn”, aldus Sin Yan Chan (53). Zij en haar broer Arjan (57) runnen de vestigingen in Den Haag centrum en Forepark, Rotterdam en Markthal en Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Laatste twee filialen zijn de nieuwste aanwinsten en dateren van na 2000. In dat jaar namen zij het succesvolle familiebedrijf over van hun vader, die in 1974 de grondlegger was door de eerste vestiging te starten in Amsterdam. In de hoofdstad zijn nu twee filialen, waar een oom en neef de scepter zwaaien.

Import en trend voorziening De supermarktketen heeft alles in huis voor de Aziatische keukens, van Indiase tot Indonesische en alles hier tussen. Het zich al een halve eeuw handhaven in Nederland heeft een aantal redenen aldus Sin Yan. “Onze eigen import is een sterk punt. Mijn vader is hier vijftig jaar geleden min of meer uit nood mee begonnen. Ingrediënten die nodig waren voor de Aziatische keuken waren toen niet of nauwelijks te krijgen door schaarste. Hij is deze toen zelf gaan importeren en dat doen we nu nog. Overigens hebben we ook een zo breed mogelijke webshop. Bestellingen zijn vaak binnen twee dagen al in huis! Verder spelen we in op de veranderde eetgewoonten en behoeften van Nederlanders. Doordat deze veel zijn gaan reizen en kennis maken met het eten in verre oorden, willen zij dit bij thuiskomst zelf maken. Ook social media zorgen voor een wijdere blik qua gerechten, met bijvoorbeeld filmpjes op Tik Tok. Zo is in de loop der jaren Japans eten, bijvoorbeeld Sushi, heel populair geworden evenals de Thaise keuken. Momenteel zijn de Carbonara noedels uit Korea, de Corn dog gefrituurde spiesjes en de Koreaanse hete saus Gochujang helemaal hip. Deze laatste is niet aan te slepen! En wat te denken van de Dimsum lunch hapjes, die heel populair zijn geworden in Nederland. Wij hebben een uitgebreid assortiment Dimsum in de vriesafdeling, geïmporteerd en van Aziatische leveranciers van Nederlandse bodem. We leveren dit compleet met aanverwante artikelen als stoommandjes, eetstokjes en kommen!”