ADO moet nieuwe rugsponsor zoeken na onverwacht vertrek Venéco

Sport
De naam Venéco prijkt sinds 2019 op de achterkant van de ADO-shirts.
De naam Venéco prijkt sinds 2019 op de achterkant van de ADO-shirts. (Foto: Archief)

ADO Den Haag staat voor een nieuwe uitdaging: de zoektocht naar een verse rugsponsor vanwege het onverwachte vertrek van Venéco aan het einde van dit seizoen.

De ICT- en telecomspecialist uit Wateringen had het contract met ADO onlangs verlengd tot 2026, maar na een overname door de Yielder Group zal Venéco komende zomer stoppen als rugsponsor.

Overname

In juni 2023 werd de overname van Venéco door de Yielder Group bekendgemaakt. Yielder Group versterkt hiermee haar positie in de zakelijke telecom- en IT-markt en breidt haar ICT-portfolio uit. CEO Herwin van der Kamp benadrukt Venéco’s innovatieve kracht en de toegevoegde waarde als Microsoft Solutions Partner. Voor Venéco betekent de aansluiting bij Yielder Group een strategische zet om in een snel evoluerende markt hun positie te versterken en klanten beter van dienst te zijn.

Sinds 2019

De naam van Venéco sierde sinds 2019 de Haagse wedstrijdshirts. In mei dit jaar kwam het eveneens Westlandse bedrijf Biersteker, gevestigd in Naaldwijk daarbij. Op LinkedIn bedankte Natascha van Grinsven-Admiraal de sponsor hartelijk en prees Venéco als “een zeer gewaardeerde sponsor en ambassadeur van onze club.”

De ADO-directeur doet een uitnodigende oproep voor een nieuwe rugsponsor. Wie benieuwd is naar de mogelijkheden, kan contact opnemen via cz@adodenhaag.nl.

Wilbert Nederpelt, oprichter van Venéco, benadrukt het succesvolle partnerschap met ADO. Het bedrijf blijft tevens de ICT-partner van de club.

Bron: Club achter de duinen