Onderzoek communicatie Hollands Kroon

Algemeen
Geef je mening!
Geef je mening! (Foto: aangeleverd)

HOLLANDS KROON - De gemeente Hollands Kroon communiceert met inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen over haar producten en diensten, genomen besluiten en regelingen waar zij gebruik van kunnen maken. Ze doen dit op verschillende manieren; in persoonlijke gesprekken, per brief/e-mail en via verschillende (online) communicatiemiddelen en -kanalen.

Maar ze weten eigenlijk niet hoe effectief deze manier van communiceren is en of deze aansluit bij de wensen van de samenleving. Vandaar dat zij hier onderzoek naar gaan doen. Dit geeft ze inzicht in hoe zij de communicatie met - en voor - de inwoners, ondernemers en instellingen kunnen en moeten verbeteren.

Kwantitatief en kwalitatief onderzoek

Om de bovenstaande vragen goed te beantwoorden maken ze onderscheid tussen een kwantitatief onderzoek en een kwalitatief onderzoek. Het kwantitatief onderzoek bestaat uit straatinterviews bij verschillende winkelcentra. Deze worden gehouden van 20 maart tot en met 9 april (week 12, 13 en 14). 

Het kwalitatieve onderzoek bestaat uit 3 klantarena’s:

20 maart: instellingen en verenigingen;
27 maart: ondernemers;
17 april: inwoners.

Meedoen aan de klantarena?

Lees hier verder over het Onderzoek Communicatie en meld je aan.