Digitaal inloopspreekuur van start in Bibliotheek Kersenboogerd

Algemeen
Na een geslaagde start in de Centrale Bibliotheek en Bibliotheek Risdam, is het nu ook mogelijk om de inwoners van Kersenboogerd te helpen met hun digitale vragen.
Na een geslaagde start in de Centrale Bibliotheek en Bibliotheek Risdam, is het nu ook mogelijk om de inwoners van Kersenboogerd te helpen met hun digitale vragen. Foto: aangeleverd

HOORN - Bewoners van de wijk Kersenboogerd hoeven niet langer door weer en wind op pad voor hulp bij hun digitale vragen. Vanaf deze maand kunnen ze elke dinsdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur terecht in hun eigen bibliotheek.

Meldingen die maar blijven staan, het scherm dat steeds zo snel zwart wordt, een raar bericht op je smartphone: wat doe je ermee? Of je moet digitaal iets regelen, bijvoorbeeld bij de overheid. Maar waar begin je? Soms kun je wel wat hulp gebruiken. Daarvoor kun je terecht bij een van de digitale inloopspreekuren van de Bibliotheek Hoorn. Na een geslaagde start in de Centrale Bibliotheek en de Bibliotheek Risdam, is het nu ook mogelijk om de inwoners van de wijk Kersenboogerd te helpen met hun digitale vragen.

Dicht bij huis

“Het is allemaal al lastig genoeg, dus het is fijn dat je dicht bij huis de hulp kunt vinden die je nodig hebt”, aldus Charlotte Dwyer, medewerker van de bibliotheek. Daarom is de Bibliotheek Hoorn blij dat er nu in alle vestigingen laagdrempelig digitale hulp is. Elke dinsdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur zit er in de Bibliotheek Kersenboogerd aan het Betje Wolffplein 216 een digivrijwilliger klaar om bezoekers verder te helpen met hun digitale vragen. Kom je uit een andere wijk? Of is dinsdag niet de goede dag voor jou? Dan kun je elke donderdagmiddag van 13.00 tot 16.00 terecht in de Centrale Bibliotheek en de Bibliotheek Risdam.