HVC onderneemt direct actie na brief Fractie Tonnaer over vervuiling sloot

Nieuws
De sloot achter het afvalbrengstation in Zwaag is ondertussen schoongemaakt.
De sloot achter het afvalbrengstation in Zwaag is ondertussen schoongemaakt. Foto's: aangeleverd

ZWAAG - In de brief van 21 februari jl heeft Fractie Tonnaer gewezen op de vervuiling van de sloot en directe omgeving achter het afvalbrengstation van HVC aan de Factorij in Zwaag. HVC heeft de sloot achter het afvalbrengstation intussen schoongemaakt en gaat verder een net van ongeveer vijf tot zes meter hoog spannen om overwaaien van afval te voorkomen.

Containers zullen tot maximaal een halve meter worden gevuld om overwaaien van afval te beperken. Filevorming bij het afvalbrengstation denkt HVC te voorkomen door de openingstijden te verruimen. In de avond en weekend kan ook afval worden gebracht naar het afvalbrengstation. “HVC reageert niet op ons voorstel om op zoek te gaan naar een nieuwe ruimere locatie voor het afvalbrengstation. Wij zijn tevreden met het voorstel van HVC netten te spannen om vervuiling van de omgeving te voorkomen en de vervuilde sloot achter het afvalbrengstation is schoongemaakt. Het is wel jammer dat HVC niet op zoek gaat naar een nieuwe ruimere locatie voor de vestiging van het afvalbrengstation”, laat Roger Tonnaer weten.


De sloot was, zoals op deze foto te zien is, erg vervuild. 

Meer nieuws uit Hoorn?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: