Waarom een full service marketingbureau de beste keuze is

Algemeen
Het grote voordeel van een full-service bureau is dat je alle mogelijke marketingwerkzaamheden onder één dak kunt vinden.
Het grote voordeel van een full-service bureau is dat je alle mogelijke marketingwerkzaamheden onder één dak kunt vinden. (Foto: aangeleverd)

Wil jij graag meer naamsbekendheid of meer verkoop realiseren? Heb je besloten om een marketingbureau in te schakelen? Dan is het belangrijk om het verschil tussen een marketingbureau en een full service marketingbureau te weten. In deze blog leg ik je uit waarom een full service marketingbureau de beste optie is.

De werkzaamheden van een marketingbureau zijn eigenlijk heel logisch, een marketingbureau is een bureau dat marketingtaken verricht. Deze taken kunnen zowel online als offline zijn. Ze helpen je met het maken van een logo, website, brochure, helpen je online met je vindbaarheid of vergroten je naamsbekendheid. Dit bureau onderhoudt echter vaak niet je website. Dat moet je zelf doen, of daar moet je een andere partij voor inhuren. Wanneer je website klaar is stoppen hun werkzaamheden, ze zorgen niet dat je constant vindbaar blijft.

Voordelen

Vergroten naamsbekendheid

Goede website bouwen

Op de hoogte van de nieuwste trends 

Nadelen

Schakelen tussen meerdere bureaus

Kost extra tijd en geld

Miscommunicatie tussen bureau

Full service marketingbureau

Het grote voordeel van een full-service bureau is dat je alle mogelijke marketingwerkzaamheden onder één dak kunt vinden. Daarom heet dit ook wel een digital agency. Omdat alles op één plek is, kan je veranderingen met één telefoontje doorgeven. Ze onderhouden je website en kunnen je helpen met online marketing. Online marketing is niet een éénmalige klus, maar een langdurig project. Alleen zo krijg je het meeste effect. Heb je grote doelen? Dan kan je het best een langdurige samenwerking aangaan met een full-service marketingbureau.

Voordelen

Maximaal resultaat 

Ook onderhoud

Snel inspelen op veranderingen

Bespaart tijd en geld 

Nadelen

Geen controle

Minder specifieke expertise

Hoe kies je een goed full service marketingbureau? 

Het is erg belangrijk dat de mensen die je inhuurt, begrijpen hoe jij met je klant wil communiceren. Kies dus een bureau waar jij je begrepen voelt. Daarnaast is expertise op alle gebieden van belang. Brndz is een goed voorbeeld van zo’n bureau. Zij hebben online marketeers in dienst, maar ook designers, fotografen, webdevelopers en een filmcrew. Ze helpen je graag met het opstarten van je merk, rebranden van je bedrijf of het optimaliseren van je vindbaarheid. Ze werken aan de groei van je bedrijf en tillen jouw merk naar een hoger niveau.

Deze publicatie valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie