De Markthal perfect decor Waterland Culinair

Algemeen
De stand van Spoonbill Gin. De onderneming van Fred de Bies en Brian Hirman heeft inmiddels met succes drie verschillende smaken gin op de markt gebracht. Sligro Purmerend heeft ze op de plank staan.
De stand van Spoonbill Gin. De onderneming van Fred de Bies en Brian Hirman heeft inmiddels met succes drie verschillende smaken gin op de markt gebracht. Sligro Purmerend heeft ze op de plank staan. (Foto: Rodi Media/JB)

Sligro Purmerend organiseerde maandag 19 september in De Markthal het evenement Waterland Culinair. Samen met 25 leveranciers en partners verzorgt de groothandel een presentatie op het gebied van innovatie, rendement en gemak in de keuken. De vestiging van directeur Nico Molenaar is de eerste Sligro in Nederland die een dergelijke activiteit op touw zette. En met succes, niet in de laatste plaats omdat het gebouw op de Koemarkt zich uitstekend leent voor een dergelijk initiatief. Overzichtelijk, gezellig en warm presenteerden de leveranciers en partners hun producten. 

Gedurende de hele dag kwamen veel cliënten en accountmanagers langs om te zien en te horen wat er zoal aan innovaties en keukengemak is. Nico Molenaar, vestigingsdirecteur van Sligro Purmerend, kijkt tevreden terug. “Ik heb bewust gekozen voor een culinair evenement rondom de horeca op de Koemarkt. En dan leent deze locatie zich er geweldig voor. Een andere reden om hiervoor te kiezen is de samenwerking die wij graag met zoveel mogelijk partijen aangaan, niet in de laatste plaats met de horeca”, aldus Molenaar.

Volgens hem is het doel van Waterland Culinair om het verhaal van Sligro Purmerend te vertellen. “Te laten zien waarom wij onderscheidend zijn. De samenwerking met de horeca is dan van groot belang”, gaat Molenaar verder. “We zien het als een pilot en gaan binnenkort evalueren. Wie weet komt er uit dat we er een jaarlijks evenement van maken. Ik zou daar een groot voorstander van zijn.”

De Markthal leent zich bij uitstek voor een evenement als dit.