'Social Media wordt steeds spannender' - BuzzPartners maakt bedrijven zichtbaar

Nieuws

We leven in een tijd waarin Social Media niet meer weg te denken is. Bert van Gulik, eigenaar van het in Purmerend gevestigde bedrijf BuzzPartners, is zelfs van mening dat Social Media steeds belangrijker wordt. "Er wordt wel eens geroepen dat Facebook zijn beste tijd heeft gehad, maar niets is minder waar. Elke dag namelijk, worden vernieuwingen en veranderingetjes doorgevoerd op dit sociale medium. Het is aan BuzzPartners om deze vernieuwingen te begrijpen en ze optimaal in te zetten voor onze klanten. Wist je trouwens dat Facebook nog steeds groeit in Nederland?"
Naast Facebook vormen LinkedIn, Instagram, Pinterest, Twitter en Google Plus de online netwerksites waarmee BuzzPartners zijn opdrachtgevers zichtbaar maakt. Ruim zes jaar geleden startte Bert zijn bedrijf op en al gauw bleek dat hij daarmee in een behoefte voorzag. "Het was de tijd waarin we met z'n allen op Hyves zaten en Facebook net in opkomst was. Achteraf ben ik precies op het goede moment gestart om potentiële klanten met een goed verhaal te kunnen uitleggen wat Facebook inhield. Vanaf het begin liepen de zaken veel beter dan ik ooit had verwacht."
De in 1968 in Amsterdam geboren Social Media marketeer wilde eigenlijk radiomaker worden, maar dat pakte anders uit. "Ik heb heel lang als discjockey op feesten en partijen gedraaid, maar was te schijterig om er echt voor te gaan." Glimlacht: "Wel ben ik eigenwijs, met als gevolg dat het begin van mijn carrière wordt gekenmerkt door job-hoppen. Na de mavo en een automatiseringsopleiding heb ik bij allerlei bedrijven gezeten, van softwareprogrammeur tot accountmanager bij de Telegraaf. Omdat de verkoop mij goed lag, ben ik zelfgeschreven verkooptrainingen gaan geven. Eerst naast mijn werk en later als kleine zelfstandige. Ik weet nog goed dat ik de vrijheid van het eigen ondernemerschap heerlijk vond", weet Bert. "Wel deed ik er nog allerlei projecten naast, totdat ik het concept bedacht om ondernemers succesvol te laten zijn op Social Media. Hiermee was BuzzPartners geboren!"

Groot publiek

BuzzPartners ontzorgt MKB bedrijven volledig middels het opstarten, beheren en optimaliseren van Social Media bedrijfsprofielen. "Elk bedrijf kan via Social Media een zeer groot publiek bereiken en nieuwe klanten vinden, maar Social Media actief bijhouden is een arbeidsintensief proces. Bij BuzzPartners hoeven ondernemers niets te doen, want wij begeleiden hen bij elke stap in het proces om succesvol op Social Media te zijn. We zijn optimaal gestructureerd en hebben van meet af aan een zeer uitgebreid crm-systeem laten bouwen, om bedrijven van a tot z te kunnen bedienen."
Inmiddels beschikt BuzzPartners over zo'n 150 zeer tevreden opdrachtgevers, die door een team van in totaal vijf mensen op hun wenken worden bediend. "Twee jaar geleden is ook mijn vrouw Marja in het bedrijf gestapt, na een florissante carrière in de verkoop. Ik ben heel erg trots op haar en gelukkig kunnen we uitstekend met elkaar samenwerken. Onze carrières hebben altijd voorop gestaan, dus het is niet vreemd dat wij altijd over werk praten. Onze dochter Fleur weet niet beter. Aan de andere kant kunnen we er ook voor haar zijn als ze een dansuitvoering heeft op school. Dat is dan weer het voordeel van eigen baas zijn."
Toch zijn weken van 60 à 70 uur meer regel dan uitzondering. "Hard werken geeft niks. Ik word er heel blij van als onze opdrachtgevers aangeven dat ze via Social Media nieuwe klanten hebben gekregen. Wij betrekken onze opdrachtgevers bij onze dienstverlening, en organiseren elke week een gratis workshop in ons bedrijf. We nemen de klant mee op avontuur zodat ze exact weten wat wij doen. We gaan voor transparantie, want we hebben niks te verbergen. We vechten voor onze klanten, geven ze veel aandacht en ze voelen dat. Zelf vind ik het heel prettig als mijn accountant me zo nu en dan belt met een update. Dat geeft me het gevoel dat ik gewaardeerd word. BuzzPartners doet het niet anders, want ook wij nemen onze klanten serieus."