Afbeelding
(Foto: )

Dag 36, ma 22 augustus

Vandaag was een heel relaxte, ik had namelijk besloten om na een maand eindelijk een rustdag te nemen. Dus toen ik eindelijk uitgerust was ging ik samen met mijn vader en het gezin ontbijten in Reims met de lekkere broodjes van de boulangerie. Vandaag ging ook Marcel weg. Toen het middag was en ik iedereen had uitgezwaaid vertrok ik zelf ook naar mijn slaapplek in Reims. Ik sliep in een modern nonnenklooster waar er nog een stuk of 20 nonnen waren. Een hele leuke ervaring.

Dag 37, di 23 augustus

Vandaag had ik besloten om nog een dag te gaan rusten. Tegelijk moest ik ook wachten op een pakketje dat aan moest komen in Reims met een simkaart erin. Ik had namelijk het plan om van provider over te stappen omdat ik meer data nodig heb. Dus ben ik de hele dag lekker gaan niksen in de stad. Het kwam ook zo op mijn pad dat ik in contact was gekomen met een moeder en dochter die in Reims wonen. Ze trakteerde mij op wat drinken en lieten mij mooie delen van de stad zien. Een hele leuke dag.

Dag 38, woe 24 augustus

Omdat mijn pakketje nog steeds niet was aangekomen ben ik nog maar gaan wachten. Dus probeerde ik het er beste van te maken. Ik ben weer de stad in gegaan en heb verder dingen bekeken en een museum bezocht. Maar zo kom je er dus achter dat zo lang rusten ook niet goed voor je is, omdat je geen doel meer hebt. Je begint daardoor een beetje in te kakken. Gelukkig belde mijn vader mij op dat ik niet meer op de simkaart hoefde te wachten. We waren blijkbaar verkeerd geïnformeerd, want in het buitenland kan je geen simkaart activeren. Dus is mijn vader met de auto naar Reims toe gereden en hebben we een al geactiveerde simkaart in mijn telefoon gestopt. Eind goed, al goed.

Dag 39, don 25 augustus

Het is echt weer wennen zo na een tijdje niet meer lopen, en helemaal als je eerst met iemand samen liep. Desalniettemin ben ik vandaag eindelijk vertrokken vanuit Reims. Gelijk ook nog met een goed aantal kilometers. Het was een mooi stuk wandelen door allemaal druivengebieden heen. En doordat je zo over de heuvels loopt heb je soms ook een geweldig uitzicht.

Dag 40, vrijdag 26 augustus

Ik had mijn tentje ingepakt en ben gelijk weer vertrokken vanuit een camping in Épernay. Ik begin vaak mijn dag met wat verse broodjes van de boulangerie, en vandaag was dat zeker geen uitzondering. Ik kwam aan bij mensen thuis waar ik zou overnachten en het toeval brengt dat daar ook een Nederlands stel was, Rob en Nynke. Ik was niet van plan om met hun gelijk op te gaan lopen, maar het is zeker wel leuk om soms elkaar tegen te komen tijdens het wandelen. Het was een heel mooi huis waar we sliepen en we hadden ook nog super lekker gegeten.

Dag 41, zat 27 augustus

Het is de laatste tijd eigenlijk alleen maar heel heet hier in Frankrijk. Gelukkig zijn er vaak bossen om doorheen te lopen, maar als je daar uit gaat is het een machtige hittegolf die over je heen komt. Ik loop veel door tuinbouwgebied waar ze suikerbieten, zonnebloemen, hennep of graan verbouwen. Ik sliep op een camping in de wat grotere stad Sézanne, waar ik die avond even lekker naar de kebab kraam was gegaan om even 'goed' te eten.

Dag 42, zon 28 augustus

Vanochtend spotte ik een mede pelgrim voor mij, waar ik natuurlijk even mee wilde praten als dat kon. Maar hij liep iets sneller dan ik dus ik kon niet echt naar hem te komen. En na 7 kilometer achter hem aan gelopen te hebben vond ik het wel mooi geweest en rustte ik wat uit. Ik sliep bij hele vriendelijke mensen in hun tuin met mijn tent. Ik had super lekker gegeten en ze wilden voor mij ook even bellen om te reserveren voor de komende twee dagen. Het was weer een super week!

Als jullie willen sponseren voor het goede doel kan dat nog steeds op doneeractie.nl, zoeken naar 'Step One pelgrimstocht Santiago de compostella.' Of mail je vragen naar: Lars_bijvoet@hotmail.com.