Steeds meer bedrijven uit Noord-Holland kiezen voor promotie via bedrukte bekers

Partnerbijdrage
Steeds meer bedrijven uit Noord-Holland kiezen voor promotie via bedrukte bekers.
Steeds meer bedrijven uit Noord-Holland kiezen voor promotie via bedrukte bekers. Foto: aangeleverd

REGIO - De overstap van plastic koffie- en theebekers naar kartonnen wegwerpbekers blijkt een succes te zijn. Steeds meer bedrijven voegen zich bij deze nieuwe beweging, en niet enkel en alleen omdat ze duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Maar ook omdat de kartonnen bekers zich perfect lenen voor een tweede functie: promotie.

Voor steeds meer bedrijven is het een noodzaak geworden om zich bezig te houden met duurzaamheid én met het scheiden van afval. Vandaag de dag hoor je er simpelweg niet meer bij als dat niet een van je speerpunten is. Wat zegt de wet daar eigenlijk over? De Wet Milieubeheer heeft zelfs als uitgangspunt om bedrijven te verplichten hun afvalstoffen te scheiden. Als er gekeken wordt naar bedrijfsafval, zijn ook hier de plastic verpakkingen en wegwerpartikelen, zoals plastic koffiebekers, de grote boosdoeners. Je ziet dat veel bedrijven om deze reden de overstap maken naar kartonnen koffiebekers. Alleen al om bij te dragen aan de ban van wegwerpartikelen, maar ook om een andere bijzondere reden. Producenten van kartonnen koffiebekers bieden tegenwoordig een extra dienst aan: het bedrukken van deze koffiebekers met eigen logo, slogan of promotiemateriaal. Deze manier van promotie stelt bedrijven in staat om richting allerlei verschillende doelgroepen een boodschap uit te dragen.

Het is bijzonder om te zien dat steeds meer bedrijven de overstap maken van plastic beker naar kartonnen bekers. Dat ze bewustwording daadwerkelijk omzetten in iets wat veel impact maakt. Niet alleen voor hun eigen bedrijf en eigen medewerkers, maar ze helpen mee aan een betere, plasticvrije toekomst. Dat ze vervolgens een extra laag aanbrengen aan het gebruik van deze bekers, is erg innovatief én origineel. Het besef dat we met z'n alle jarenlang voor de goedkoopste en makkelijkste optie hebben gekozen is misschien wat beschamend, maar zorgt er nu wel voor dat we verandering écht met beide handen aangrijpen.