Burgemeester Bruinooge ontvangt eerste Alkmaar Prachtstad-magazine

Algemeen
Burgemeester Bruinooge ontvangt eerste Alkmaar Prachtstad-magazine uit handen van Kim van Weering.
Burgemeester Bruinooge ontvangt eerste Alkmaar Prachtstad-magazine uit handen van Kim van Weering. Foto: Ed van de Pol

ALKMAAR - De eerste zomereditie van het Alkmaar Prachtstad-magazine ligt deze week weer bij 100.000 huishoudens in Regio Alkmaar op de mat.Burgemeester Piet Bruinooge ontving dit exemplaar uit handen van hoofdredacteur Kim van Weering. Het zomermagazine staat volledig in het teken van de campagne ‘Ontdek je eigen stad: eet, drink, winkel, beleef en geniet lokaal’, die Alkmaar Marketing in juni lanceerde.

Halverwege maart lag de lente-editie van het magazine klaar om gedrukt te worden. Dit eerste magazine van het jaar stond vol met evenementen als Kaeskoppenstad, de Alkmaar City Run by night en Koningsdag.’75 jaar bevrijding’ had een mooie spread. En toen kwam corona. Het lentenummer is uiteindelijk dan ook niet verschenen, waardoor dit zomermagazine het eerste stadsmagazine van 2020 is geworden. Het werd stil in de stad, maar de Alkmaarse ondernemers zaten allesbehalve stil. Zij sloegen de handen ineen om er het beste van te maken met elkaar. Horecaondernemers winkeliers vonden creatieve manieren om samen te werken.

Nu na lang wachten de horecaondernemingen en meeste (culturele) instellingen hun deuren weer hebben geopend, is het de hoogste tijd om de stad en haar regio te (her)ontdekken. “Vaar een keer mee met de rondvaartboot, laat een stadsgids je langs de verborgen parels rondleiden en breng een bezoek aan een van de vele musea in de stad. Maar ga ook eens op pad in het buitengebied. Bezoek de Museummolen in Schermerhorn of geniet van een huisgemaakte appeltaart bij ’s Lands Welvaren. Met dit magazine willen we laten zien dat er zóveel verrassends te zien en te doen is in en rondom de stad”, aldus hoofdredacteur Kim van Weering.

Burgemeester Bruinooge: “De lokale economie heeft de afgelopen maanden een behoorlijke klap gehad. Mede dankzij initiatieven als ‘Bezorgen in Alkmaar’ en deze campagne van Alkmaar Marketing kunnen bewoners en bezoekers de lokale ondernemers steunen. Prachtig om te zien. Belangrijk is daarbij natuurlijk wel dat er niet te veel drukte bij de hotspots ontstaat. Door zowel de bekende, maar juist ook de minder bekende plekken of activiteiten te tippen, hopen we de drukte te kunnen spreiden. ”

Fotografie: Ed van de Pol