Meer maaltijdbezorging aan huis

Partnerbijdrage
Uitgekookt.nl is al jarenlang een vertrouwde speler op de bezorgmarkt.
Uitgekookt.nl is al jarenlang een vertrouwde speler op de bezorgmarkt. (Foto: Aangeleverd)

REGIO - Buiten de deur eten was er een tijd lang niet meer bij door de coronacrisis. Een smakelijke hap thuis laten bezorgen kon nog wel; maaltijdbezorgservices groeiden als kool.

Uitgekookt.nl, al jarenlang een vertrouwde speler op de bezorgmarkt, krijgt sinds de uitbraak van corona 50-60% meer aanmeldingen van nieuwe klanten per week. De Maaltijdbezorgservice van Uitgekookt.nl heeft 90 depots verdeeld door het gehele land en zo’n 470 lokale vaste bezorgers.

"Betrouwbaarheid is in deze tijd een groot goed, waarmaken wat je belooft en een vertrouwd gezicht door een vaste bezorger aan de deur die de klant kent, wordt enorm gewaardeerd door onze klanten," aldus Johan van Marle, eigenaar bij Uitgekookt.nl. "Trends die worden waargenomen is dat mensen ook thuis willen genieten door verantwoord en gezond te eten."

Abnamro en Thuiswinkel.org hebben uitgebreid onderzoek gedaan wat dit betekent voor de bestedingen in het online en offline landschap. Dat de consumenten bestedingen scherp dalen, is voor niemand een verrassing. Veel winkels en horecagelegenheden zijn (verplicht) gesloten geweest en er worden veel minder uitstapjes gepland. Er werd 22% minder geconsumeerd dan vorig jaar.

Van offline naar online

We zien een duidelijke verschuiving van offline naar online: consumenten schaffen veel meer aan op het internet. Opvallend is dat dit in de loop van de afgelopen periode is toegenomen. Waarschijnlijk bieden steeds meer bedrijven online bestellen aan en wordt de groep die online bestelt groter

Verschil tussen weekend en weekdagen valt weg

Nu Nederland grotendeels thuiswerkt worden aankopen bij retailers die meestal in het weekend plaatsvinden, zoals bij speciaalzaken en doe-het-zelf zaken, ook vaker doordeweeks gedaan. Kortom, het weekpatroon in bestedingen is tijdens de lockdownperiode weggevallen. De door GfK gemeten groeicijfers zijn herkenbaar voor veel productsectoren die het thuis leven en werken mogelijk maken.

Beproefd succes wordt gewaardeerd door consument

Uitgekookt.nl maakt smakelijk thuis eten makkelijk. “Wij hoeven niet meer te pionieren hoe maaltijden veilig, gekoeld vervoerd kunnen worden of hoe onze maaltijden gemakkelijk verwarmd kunnen worden. Dat is het voordeel dat de klant ervaart, door onze jarenlange ervaring.”

Voor meer informatie of een proefpakket kijk op www.uitgekookt.nl.