Maggs is niet meer weg te denken

Partnerbijdrage
Ruby van Stipriaan Luïscius.
Ruby van Stipriaan Luïscius. Foto:aangeleverd

REGIO - Voor regio Noord-Kennemerland is MAGGS magazine de afgelopen tien jaar een begrip geworden. Lezers kijken uit naar het volgende nummer, ondernemingen uit de wijde omgeving hebben hun weg naar dit magazine gevonden en het MAGGS-team breidt zich steeds verder uit.

Ruby van Stipriaan Luïscius, vormgever in hart en nieren, startte een decennium terug MAGGS, een glossy dat elk kwartaal gratis werd verspreid. “Ik werkte destijds met veel plezier voor verschillende publiekstijdschriften, maar mijn droom een eigen blad in de wereld te zetten, werd steeds sterker. Dus maakte ik een dummy en ging ermee op pad. Dat werkte wonderbaarlijk goed. Binnen vier maanden rolde de eerste editie van de pers. Aanvankelijk was de verspreiding alleen in Bergen, maar inmiddels ligt MAGGS in 26 plaatsen in de omgeving.”

Betaalde content

De feedback is nog altijd lovend: MAGGS wordt als een cadeautje ervaren, terwijl het toch echt voor ruim 70% uit betaalde content bestaat. Ruby: “Het geheim hierachter is, dat er een eenheid is in vormgeving en schrijfstijl binnen de redactionele artikelen en de advertorials. Door het verhaal achter het product te belichten, lezen die laatste niet als een reclamepraatje maar als een interessant artikel.” 

De lockdown trof MAGGS uiteraard ook. “We hebben één editie overgeslagen. In die periode hebben we ons woonmagazine THUIS! uitgebracht en vier magazines voor bedrijven gerealiseerd. Weer met succes. Dus dat houden we erin!”