En wéér een match...

Algemeen

DEN HELDER - Een feest van lokale herkenning en erkenning. Dat is de welluidende omschrijving van de afgelopen woensdag gehouden Beursvloer Helderse Uitdaging, de spin in het web die stichtingen en verenigingen - met gesloten beurs - verbindt aan het lokale bedrijfsleven. Aansprekende locatie was Beroepsonderwijs aan Zee aan de drs. F. Bijlweg.

Aanjager van het evenement is locatiemanager Cyril Kraak: "De Beursvloer is hét evenement waar bedrijven, stichtingen en verenigingen elkaar ontmoeten, netwerken en handelen in betrokkenheid. Wat de één over heeft of graag aanbiedt, heeft voor de ander meerwaarde en andersom. Op een dynamische, laagdrempelige en leuke manier sluiten organisaties deals in de vorm van matches. Er wordt gehandeld op de Beursvloer, maar met gesloten beurzen. De onderlinge afspraken leggen beide partijen notarieel vast via een samenwerkingsformulier. Non profit organisaties ontmoeten op de Beursvloer ondernemers uit Den Helder die iets willen betekenen voor een maatschappelijke organisatie in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Als dank voor het aanbod levert de vereniging of stichting een tegenprestatie. Zo wordt een match een gelijkwaardig partnerschap."

Niet praten, maar doen

'Niet praten, maar doen' leek al direct het thema. Meteen nadat wethouder Pieter Kos met een ferme klap op de gong de Beursvloer officieel opende, ontstond een energieke dynamiek van vraag en aanbod tussen ruim 140 deelnemers. Overwerk voor de notaris, die al snel tientallen matches kon noteren. Kirsten Komen van MindZ hoopt via de Beursvloer onder meer media-aandacht te krijgen voor haar van niets tot iets project, een verrassend, creatief, eerlijk en vooral duurzaam initiatief op Willemsoord. Hetzelfde gold voor het Odensehuis, de Sjaak Pach Stichting, Trots Tuindorp, Team Sportservice en talloze andere organisaties. Het aanbod van Heldere Uitdaging partner Rodi Media, uitgever van deze krant, bestond uit het geven van een workshop persberichten schrijven, die begin volgend jaar wordt gehouden. De tegenprestaties waren ludiek: mee-eten op de Blauwe Hap Avond - insiders zegt dit genoeg - tot een advertentie plaatsen in Den Helder op Zondag. Een spraakmakende namiddag met als bevredigend resultaat: een bijzondere en loyale samenwerking tussen het plaatselijke bedrijfsleven en partijen die zitten te springen om 'hulp'. Meer informatie: helderseuitdaging.nl.