Mooie resultaten in de Matchmaand van de Waterlandse Uitdaging

Algemeen
Afbeelding
De gong was erbij .. (Foto: Els Broers)

REGIO – Het was een spannende dag voor de organisaties die een aanvraag hadden ingediend tijdens de Matchmaand van de Waterlandse Uitdaging. Precies om 17.00 vanmiddag, het moment dat normaal gesproken de gong klinkt op de Beursvloer, ontvingen zij de mail met het resultaat. Match of niet? En met wie?

Teleurgesteld werd bijna niemand want de matchgroep van de Waterlandse Uitdaging had flink de schouders gezet onder deze matchmarathon. “We zijn supertrots dat we dit hebben bereikt”, vertelt Agnes Bak, manager van de Waterlands Uitdaging enthousiast. “Er waren meer dan veertig aanvragen van maatschappelijke organisaties en er zijn ruim veertig matches gemaakt. Daar waren 25 bedrijven en maatschappelijke organisaties bij betrokken die verbindingen hebben gelegd.”

Er zijn ruim veertig matches gemaakt: “Supertrots dat we dit hebben bereikt!”

Matches maakt de Waterlandse Uitdaging het hele jaar door. “Er komen het hele jaar door aanvragen binnen die we met de matchgroep proberen te matchen. Maar we hebben natuurlijk nooit zoveel aanvragen in zo’n korte tijd hoeven te verwerken. We hebben echt de snelkookpan er op gezet, en dan zie je dat het werkt. Het is zeker nog meer fantastisch als je beseft dat we in een economisch moeilijke tijd zitten, waarin ook veel bedrijven het moeilijk hebben. Dan is het toch zo ontzettend mooi dat ze iets willen doen voor organisaties in de regio.”

Mooie matches

Elke match is mooi maar een paar bijzondere wil ze wel belichten. Zoals de Broekerkerk in Broek in Waterland die vroeg om restauratie van de 17e eeuwse preekstoel. “Dat vonden wij wel een heel bijzondere vraag. Bij wat voor bedrijf moet je dat nu neerleggen? Daar brak de matchgroep zich aardig het hoofd over. Uiteindelijk was Rob Mentink bouw- en aannemingsbedrijf in Purmerend bereid dit op zich te nemen.”

Promotie

Een andere speciale match was die tussen de Rabobank en Buzz Partners enerzijds en Wij allemaal en het Stedelijk Orkest Purmerend anderzijds. “Zij vroegen hulp bij het promoten van de organisatie. Nu gaat de Rabobank een workshop verzorgen met NOC NSF, over hoe je een organisatie kunt promoten. Daarna pakt Buzz Partners het verder op door ze te helpen met de social media.”

Ook de aanvraag van De Bolder in Monnickendam wil ze nog even uitlichten, die een Boldertuin wil aanleggen. “Ze krijgen daarvoor een stukje grond van de gemeente en hadden een aanvraag ingediend voor gereedschap om de tuin te bewerken. Dat heeft Groenhart uit Purmerend gematcht.”

Zomaar wat voorbeelden van de mooie matches die de Waterlandse Uitdaging samen met de bedrijven tegemoet kon komen. En vast en zeker veel blije organisaties deze avond!

Afbeelding