MEO wint Participatieprijs werkgevers Zuid-Kennemerland

HAARLEM – Media en ondersteuningsbureau MEO uit Haarlem heeft de Participatieprijs werkgevers Zuid-Kennemerland gewonnen. De prijs wordt uitgereikt aan een werkgever die succesvol kansen biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. MEO werd door de jury tot winnaar verkozen omdat het bedrijf niet alleen zelf arbeidsplekken creëert, maar zich ook inzet om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door te laten groeien naar betaalde banen bij externe werkgevers. MEO stond samen met platenperserij Record Industry uit Haarlem en textielservicebedrijf Newasco Van Houten uit Heemstede in de finale, die donderdag 3 oktober werd beslist in Sociëteit Vereeniging in Haarlem.

MEO is een commercieel media- en ondersteuningsbureau en verzorgt onder meer webdesign, grafische vormgeving, online marketing, drukwerk, filmproductie, backoffice- en klantenservicediensten. Daarbij heeft de onderneming een sociale missie: MEO stelt leerwerktrajecten beschikbaar voor mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, bijvoorbeeld omdat ze gehinderd worden door autisme of ADHD.

Het bedrijf zet zich in om ervoor te zorgen dat de trajecten leiden tot betaalde banen, zowel bij externe werkgevers als binnen de eigen onderneming; MEO streeft ernaar dat de helft van het betaalde personeel uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bestaat.

MEO is al sinds 2012 actief in Alkmaar. De Haarlemse vestiging van de onderneming is in april van vorig jaar geopend. Dit heeft al snel geleid tot een intensieve samenwerking met de sociale onderneming Dopper, fabrikant van de bekende design waterflessen en net als MEO gevestigd in Haarlem. Medewerkers van MEO met een afstand tot de arbeidsmarkt beantwoorden telefonisch, via e-mail en via sociale media vragen van klanten van Dopper.

Directeur Edwin Teljeur is er trots op nu al de Participatieprijs in ontvangst te mogen nemen: "Toen we hier vorig jaar aan de slag gingen, zeiden we dat we de Haarlemse arbeidsmarkt wilden veranderen. We wilden andere werkgevers inspireren om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven. We merken dat dit in goede aarde valt. Ook zien we dat de gemeente en andere partijen in de omgeving Haarlem, zoals Record Industry en Newasco Van Houten, die boodschap op hun eigen inspirerende manier uitdragen."

De Participatieprijs is een initiatief van Werkgevers Servicepunt Zuid-Kennemerland en IJmond. De winst betekent onder meer dat MEO een jaar lang als ambassadeur van een inclusieve arbeidsmarkt optreedt. Teljeur: "Dat we dankzij de Participatieprijs een jaar lang een podium krijgen om nog meer bij te dragen aan een inclusieve arbeidsmarkt is echt een práchtcadeau."

Zie de video: Wat doet MEO

Meer berichten