Marco Borsato opent vernieuwde meeting center in Claus

Nieuws
Leo Claus, Marco Borsato en Rick Claus.
Leo Claus, Marco Borsato en Rick Claus. (Foto: Food & More Photograph | Lonneke van der Linden)

HOOFDDORP – Claus bestaat 50 jaar en is met de recente grote uitbreiding van het hotel klaar voor de toekomst. Voldoende reden voor een groots evenement, waarbij het vernieuwde Courtyard by Marriott Amsterdam Airport officieel werd geopend door Marco Borsato.

De ouders van Rick en Leo Claus wisten in 1969 niet dat zij in de vorm van het bowlingcentrum 'Haarlem Bowling' ook de eerste bouwsteen legden van het huidige hospitality-concern Claus Park Collection.

Directeur-eigenaar Rick Claus: "In 1980 openden wij een tweede locatie in Alkmaar met bowlingbanen, restaurant, bar en zalen. De naam veranderde in Claus Partyhouse en voor die tijd innovatieve vormen van 'uit eten gaan met beleving' werden geïntroduceerd: barbecue, steengrillen en hotplate. Tien jaar later startten wij in Hoofddorp met de derde en grootste vestiging, Claus PartyWorld, dat uitgroeide tot één van de bekendste evenementenlocaties in Nederland. Na de brand in Alkmaar lag de focus op de uitbouw van de locatie in Hoofddorp, met het recentelijk uitgebreide Courtyard by Marriott Amsterdam Airport - met een ultramodern meeting center – en Papa's Beach House."

Marco Borsato

Algemeen directeur Rick Claus is verheugd over de komst van Marco Borsato, die zich bereid toonde de vernieuwde locatie te openen. In zijn openingsspeech verwees Rick Claus naar de speciale band tussen Claus en Marco Borsato. Die trad al veel op in Claus voordat hij nationale bekendheid verwierf. Daarnaast sprak hij zijn grote waardering voor Borsato's ondernemerschap uit.

Marco Borsato opende het vernieuwde hotel in de stijl van 'The Voice of Holland', met een druk op een rode knop, waarna de nieuwe tribune van het auditorium met een lichtshow werd geïntroduceerd aan de gasten. Vervolgens werden de CEO's van bedrijven waarmee Claus al 50 jaar samenwerkt in het zonnetje gezet. Pascal Gilet, algemeen directeur van Heineken Nederland; Jeroen van Vliet, directeur Coca-Cola Enterprises Nederland; Tim Bolck, horeca-directeur Bacardi Nederland en Cor Jongens, directeur van VHC Jongens BV internationale groothandel voor horeca, kregen een originele bowlingkegel met bedrijfslogo uitgereikt door Rick Claus en Marco Borsato.