Problemen bij tien nieuwe parkeerbedrijven bij Schiphol

Nieuws
Een parkeerterrein.
Een parkeerterrein. (Foto: Pixabay | Niek Verlaan)

SCHIPHOL - Vooral nieuwe parkeerbedrijven bij Schiphol blijken verantwoordelijk voor de recente problemen met schade, parkeerboetes en honderden extra kilometers op de teller waar diverse media over berichtte. Een aantal van die bedrijven blijkt bovendien sterke onderlinge banden te hebben, waarmee er sprake lijkt van ondernemers die snel geld willen verdienen zonder een goede service te bieden.

Nieuwe spelers verantwoordelijk voor schade en parkeerboetes

"De betrouwbare parkeerbedrijven rondom Schiphol balen van de problemen die er bij andere aanbieders zijn ontstaan. Ze zijn gemiddeld meer dan 7 jaar actief en krijgen nauwelijks klachten, maar hebben last van de reputatieschade voor de branche die hierdoor ontstaat," vertelt Dorus Hinse, initiatiefnemer van SchipholParkeren.com.

De betrouwbare parkeerbedrijven bieden reizigers een alternatief voor de dure parkeerplaatsen van Schiphol zelf. Het gaat om zowel valet parking als shuttle parkeren, waar klanten gemiddeld heel tevreden over zijn. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de beoordelingen op Kiyoh en andere onafhankelijke beoordelingsplatformen.

Bodemprijzen

Hinse vervolgt: "In een jaar tijd zijn er circa tien nieuwe parkeerbedrijven bijgekomen. Het zijn die bedrijven die veel problemen veroorzaken. Ze bieden parkeerplaatsen aan voor bodemprijzen, bijvoorbeeld via kortingssites die niet kritisch letten op de aangeboden service. Auto's worden geparkeerd op locaties waar dat niet is toegestaan, om ondanks de stuntprijzen toch wat te kunnen verdienen. Het zijn de nieuwe bedrijven die op deze manier te werk gaan, terwijl de bestaande parkeerbedrijven beschikken over eigen terreinen en daar netjes en betrouwbaar auto's parkeren."

SchipholParkeren.com controleert en beoordeelt parkeerbedrijven bij Schiphol. Het platform voert twee keer per jaar een beoordeling uit, door de auto's van klanten te volgen als zij kiezen voor valet parking en door zelf te gaan kijken op de parkeerlocaties. Met expert-reviews en actuele berichtgeving houdt de website reizigers op de hoogte van betrouwbare parkeerbedrijven en van aanbieders waarmee de ervaringen van anderen niet goed zijn.