'Zeg maar Hugo' - Stadshart krijgt één gezicht dankzij marketingcampagne

  Nieuws
Met de campagne 'Zeg maar Hugo' wil Heerhugowaard laten zien dat ze een compleet aanbod in huis heeft. (Foto: Richard Rood)
Met de campagne 'Zeg maar Hugo' wil Heerhugowaard laten zien dat ze een compleet aanbod in huis heeft. (Foto: Richard Rood) (rodi.nl)

HEERHUGOWAARD - Ondernemers en organisaties actief in het Stadshart van Heerhugowaard hebben samen met de gemeente besloten om gezamenlijk, onder een merk naar buiten te treden. Met de campagne 'Zeg maar Hugo' wil Heerhugowaard laten zien dat ze een compleet aanbod in huis heeft. Niet alleen voor haar eigen inwoners, maar ook voor de inwoners van buurgemeentes en bezoekers van buitenaf.


Het Stadshart van Heerhugowaard heeft zich in de afgelopen vijftien jaar enorm ontwikkeld: de renovatie en nieuwbouw van winkelcentrum Middenwaard, de bouw van Cool kunst en cultuur, de bibliotheek, het gemeentehuis en het Coolplein met diverse voorzieningen. Er zijn ruim tweeduizend parkeerplekken aangelegd en honderden woningen gerealiseerd en het stadspark is gerenoveerd. Sinds een aantal jaren groeit ook de samenwerking tussen ondernemers, culturele instellingen, vastgoedeigenaren, gemeente en ook bewoners om het gebied steeds aantrekkelijker te maken. Hiermee is een compleet en aantrekkelijk aanbod ontstaan dat veel te bieden heeft op het gebied van winkelen, dagelijkse boodschappen, uitgaan en beleving. Centrummanager Annemiek Adams: "De randvoorwaarden voor een aantrekkelijk Stadshart zijn ingevuld om onszelf krachtig te profileren bij de Heerhugowaarders en regionale bezoekers. De volgende stap die we samen gaan maken, is een gezamenlijke visie en profilering van het Stadshart vanuit een krachtige samenwerking!"

Campagne


De campagne werd ontwikkeld door Stad & Co en werd door citymarketingbureau Sir Geoffrey vertaald naar een merkverhaal, -identiteit en campagne. 'Zeg maar Hugo' moet onderstrepen dat Heerhugowaard het totaalpakket in huis heeft. Bij de totstandkoming van de campagne is men de historie van Heerhugowaard ingedoken. Dat de inwoners zo'n vriendelijke, gastvrije en een hechte gemeenschap vormen, wordt verklaard doordat dit oorspronkelijke veengebied vaak geteisterd werd door stormvloeden. 'Dat stelde de bewoners voor vele uitdagingen. En juist in barre tijden is het fijn wanneer de deur van de buurman voor je openstaat en je samen kunt werken aan oplossingen. Ene heer Hugo nam het initiatief tot het bouwen of verhogen van een dijk. Die dijk bracht Heerhugowaard veiligheid en voorspoed. Heer Hugo was in die tijd dan ook hét gezicht van de streek', is te lezen in het verhaal áchter de campagne, die moet laten zien waar Stadshart Heerhugowaard voor staat: een breed aanbod in shopping, horeca, cultuur en entertainment, maar bovenal vriendelijkheid en gastvrijheid. 'Daarom krijgt het Stadshart een herkenbaar gezicht. Een nieuw gezicht dat je verwelkomt, waarbij je je thuis voelt en je helpt waar nodig. Zoals het gezicht van een goede vriend of goede buur. En daartegen zeg je geen mijn 'heer'… Weet je wat? Zeg maar Hugo.'

Trots op Heerhugowaard


Duco Beltman, asset manager Wereldhave, eigenaar van winkelcentrum Middenwaard, is enthousiast over de nieuwe campagne. "De ondernemers in Middenwaard profiteren van een aantrekkelijk Stadshart. Het centrum van Heerhugowaard biedt een heel compleet aanbod. Gevarieerde retail en horeca in Middenwaard, maar ook goede buitenhoreca, een mooi theater, een bioscoop, bowling en casino. Met deze campagne kunnen we dat uitdragen. Laten we ervoor zorgen dat ondernemers, bewoners en bezoekers trots zijn op wat Heerhugowaard allemaal te bieden heeft!"
Stadshart-ondernemer Norbert Smit onderstreept dat: "Alleen door breed samen te werken kunnen we laten zien wat het Stadshart allemaal voor moois te bieden heeft. Met 'Zeg maar Hugo' denken we het publiek te kunnen bereiken op de laagdrempelige manier waar Heerhugowaard bekend om is. Doe maar gewoon, dat is gek genoeg!"

Meer berichten
 

Fotoseries