Wereldwijde campagne om platenzaken boost te geven

Algemeen
Afbeelding
(Foto: Pixabay)

REGIO - De muziek gemeenschap lanceerde vandaag een wereldwijd initiatief om onafhankelijke platenwinkels te helpen tijdens de huidige coronacrisis, onder de hashtag #LOVERECORDSTORES. Muzikanten, artiesten en andere beroemdheden van over de hele wereld wordt gevraagd om korte videoclips van zichzelf te maken waarin ze hun liefde voor en belang van hun platenzaak uiten. Met als boodschap hun fans aan te moedigen om waar mogelijk (online) te blijven winkelen bij hun favoriete winkels.

Nu veel van deze winkels een rampzalige daling van het aantal bezoekers zien, of hun deuren al (tijdelijk) hebben gesloten, bestaat de vrees dat sommige van hen het niet zullen overleven als er niet dringend iets wordt gedaan om de verkoop te stimuleren. Met dat in gedachten hebben al verschillende muziekmaatschappijen en artiesten in de UK hun steun toegezegd voor deze nieuwe #LOVERECORDSTORES campagne. Artiesten als Editors, Paul Weller en komiek/acteur Martin Freeman (The Office, Lord of the Rings) kwamen vanochtend al in actie via hun socials.

Ook in Nederland worden artiesten en andere prominente Nederlanders opgeroepen dit initiatief te ondersteunen. Muziekliefhebbers worden bovendien uitgenodigd om deel te nemen. Het enige wat ze hoeven te doen is een bericht op Instagram, Facebook of Twitter te delen met de hashtag #LOVERECORDSTORES en te laten weten wat platenzaken (of die ene favoriete plaat die je er gekocht hebt) voor hen betekenen.