PvdA-Hoorn en GroenLinks: Wilde Motie sponsoring ramen horecaondernemers

Algemeen
Met het initiatief 'Reclame voor de Horeca' kunnen goedlopende organisaties en noodlijdende horeca elkaar helpen.
Met het initiatief 'Reclame voor de Horeca' kunnen goedlopende organisaties en noodlijdende horeca elkaar helpen. Foto: Yvette van der Does

HOORN - Noodlijdende horeca moeten volgens PvdA Hoorn en GroenLinks worden gesteund door de mogelijkheid een raam te huren voor reclame-uitingen bij goedlopende organisaties en individuen om zo wat inkomsten te genererenSinds enige tijd is het in Amsterdam mogelijk voor bedrijven en individuen om te adverteren op ruiten van restaurants en cafés om zo de horeca te ondersteunen. Met dit initiatief ‘Reclame voor de Horeca’ kunnen goedlopende organisaties en noodlijdende horeca elkaar helpen. “Ook in Hoorn zou een dergelijk initiatief de horeca kunnen helpen”, zegt Arnica Gortzak, fractievoorzitter van de PvdA Hoorn. “Zeker nu de lockdown voort blijft duren. Omdat in Hoorn belasting moet worden betaald over reclame-uitingen, is het op dit moment niet mogelijk dergelijke initiatieven te initiëren. Dat ziet de PvdA Hoorn graag anders en daarom hebben we stappen ondernomen.” Patricia Kusters, mede-indiener en raadslid voor GroenLinks beaamt dit: “Ondernemers moeten gesteund worden in deze crisis, hen extra zichtbaarheid geven en kosten wegnemen geeft ze meer ademruimte. Natuurlijk moet er meer gebeuren, maar dit is een goede eerste stap die wij in Hoorn kunnen zetten. We zijn ontzettend blij dat de raad en college ons voorstel steunt en dat ondernemers weten dat deze optie er is!”