Gemeente Opmeer doet onderzoek naar dienstverlening

Algemeen
Wethouder Tesselaar aan de balie in het gemeentehuis in Opmeer.
Wethouder Tesselaar aan de balie in het gemeentehuis in Opmeer. ((Foto: gemeente Opmeer))

De gemeente Opmeer vindt de dienstverlening aan haar inwoners zo belangrijk dat ze dit wil onderzoeken. De gemeente trekt hierin samen op met de andere Westfriese gemeenten om van elkaar te leren en elkaar verder te helpen om zo de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. 

Er wordt onderzoek gedaan aan de balie, telefoon en via de website. Na een klantbezoek ontvangen bezoekers een digitale vragenlijst om ervaringen te delen. Uiteraard met toestemming van de bezoeker.

Tevreden klanten

Wethouder Robert Tesselaar: “Wat is er fijner om direct goed geholpen te worden, te vinden wat je zoekt op een website of snel de juiste persoon aan de telefoon te krijgen. Graag onderzoeken we dit samen met onze inwoners, want tevreden klanten vinden wij heel belangrijk!”

Verbetersuggesties

Elke regiogemeente krijgt de beschikking over eigen tool waarbinnen antwoorden live gevolgd kunnen worden. Op dit overzicht wordt cijfermatig weergegeven hoe de gemeente scoort op de dienstverlening via de genoemde kanalen. Tevens is het ook mogelijk om de waardering en/of verbetersuggesties te doen door middel van open antwoorden. Deze verbetersuggesties worden beoordeeld en zo mogelijk doorgevoerd.