Gebruikers stadsverwarming krijgen mail met verkeerde namen en klantnummers

Algemeen
In november 2020 werd het Wagenweggebied voorbereid op stadsverwarming. Inmiddels is een groep Purmerendse gebruikers boos over de exorbitante tariefsverhogingen.
In november 2020 werd het Wagenweggebied voorbereid op stadsverwarming. Inmiddels is een groep Purmerendse gebruikers boos over de exorbitante tariefsverhogingen. (Foto: Han Giskes)

PURMEREND - Op woensdag 12 januari is door SVP het e-mailbericht verstuurd met uitleg over de tijdelijke voorschotaanpassing. Het e-mailadres klopt hierin, maar hierbij zijn de verkeerde aanhef en het verkeerde SVP-nummer gebruikt. Verder zitten er geen persoonsgegevens in.

Hoewel de inhoud volgens SVP klopt, is door een menselijke fout de verkeerde naam bovenaan het bericht gekomen. Ook het SVP-nummer was niet correct. Klanten kunnen geen gegevens van elkaar zien. SVP biedt zijn excuses aan voor een eventueel ongemak.

Hogere tarieven

In het bericht wordt uitgelegd dat de warmtetarieven hoger zijn geworden per 1 januari 2022. Op basis hiervan is het nieuwe voorschot tot de jaarfactuur opnieuw berekend. Klanten kunnen hiervoor inloggen op MijnSVP op de website www.svpbv.nl.

SVP neemt zijn verantwoordelijkheid in deze en heeft, ondanks de beperkte impact, deze fout aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Verder zijn maatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen.

Verdomhoekje

Stadsverwarming Purmerend zit momenteel toch een beetje in de verdomhoek, want door het exorbitant verhogen van de tarieven is een groep gebruikers in het geweer gekomen. Zij pikken de verhoging niet en vormen een front. Een en ander zou begin deze week tot een grote demonstratie voor het pand van SVP moeten leiden, maar waar de organisatie dacht een grote groep op de been te krijgen, kwamen 12 mensen opdagen. Dat neemt echter niet weg dat de irritatie en frustratie onder de groep gebruikers groot is.