'Purmerend Waterlands Goed' - Stadspromotie officieel naar Purmerend 2000 Plus

  Nieuws
Onder toeziend oog van vertegenwoordigers van de deelnemende ondernemerspartijen gaven Mario Hegger en Daniel Pardoen elkaar de hand. (Foto: Han Giskes)
Onder toeziend oog van vertegenwoordigers van de deelnemende ondernemerspartijen gaven Mario Hegger en Daniel Pardoen elkaar de hand. (Foto: Han Giskes) (rodi.nl)

PURMEREND - Met de handtekeningen van wethouder Mario Hegger en Daniel Pardoen van de stichting Purmerend 2000 onder een duidelijke afspraak is de stadspromotie officieel overgedragen. Gelijktijdig werd de slogan 'Purmerend Waterlands Goed', die al her en der wordt gebruikt, officieel een feit.
In het bijzijn van de direct betrokken organisaties vond het officiële moment plaats bij Spijkerman Eten en Drinken. Hegger repte in zijn toespraak over de importantie van stadspromotie. Hij is zich terdege bewust van het feit dat dit parallel loopt met het doen van meer investeringen. "Dat zal wel moeten, want we willen verder. Het is niet alleen zaak om een groot evenement naar Purmerend te halen, er moet continuïteit in zitten. Een prachtig voorbeeld is Reuring. Dat is typisch Purmerends en dus herkenbaar", liet hij weten. Ook noemde hij liefde voor de stad als vertrekpunt voor alle instanties om vooral gezamenlijk en met het hart aan stadspromotie te werken.

Historie


De wethouder ging eveneens in op de historie van de stad. "Purmerend heeft een rijke historie, maar kent iedereen die historie. We hebben tal van uniciteiten. Purmerend is gewoon, het is goed toeven in de stad, we liggen aan alle kanten aan het water en hebben we fantastisch winkelaanbod en ondernemers die bereid zijn de kar te trekken".

Citymarketeer


Daniel Pardoen schetste de werkwijze van Purmerend 2000 Plus en gaf een voorzet naar de uiteindelijke plannen met betrekking tot stadspromotie. "We moeten ervoor zorgen dat stadspromotie geborgd wordt. Er is voldoende draagkracht zowel onder ondernemers als de gemeente. Het moet geen bubbel worden. We gaan eerst een vacature uitzetten voor een goede, ervaren en dus professionele citymarketeer. Hij of zij zal een plan moeten schrijven waarin staat hoe de promotie van de stad de komende jaren gaat verlopen. Met Purmerend Waterlands Goed als duidelijke pay-off".

Meer berichten