Dienstverlening zit SNS in het bloed

Partnerbijdrage
Rinus de Vrieze met twee medewerkers in de volledig vernieuwde zaak van SNS Bank Schagen.
Rinus de Vrieze met twee medewerkers in de volledig vernieuwde zaak van SNS Bank Schagen. (Foto: VINCENTDEVRIESFOTO.NL)

SCHAGEN - "Het is fijn om weer onder de mensen te zijn en om klanten weer te spreken en te bedienen." Francise-ondernemer Rinus de Vrieze is directeur van een SNS winkel in Den Helder, Schagen en Heerhugowaard. Sinds woensdag 10 juni is de winkel in Schagen na een ingrijpende verbouwing weer open.

De zaak is volledig corona proof en ingericht om iedereen op 1.5 meter afstand te kunnen ontvangen. Zo staat er bij de ingang een desinfectiezuil en wordt er aangegeven wat de juiste afstand is. Een feestelijke opening is niet mogelijk, maar wel is iedereen – klant of geen klant – weer van harte welkom.

Bankieren in huiskamersfeer

De nieuwe huisstijl van SNS is er tevens prachtig in geïntegreerd. Het is alweer tien jaar geleden dat Rinus als franchisenemer van SNS de deuren opende aan de Nieuwstraat in Schagen. Sindsdien zijn er veel ontwikkelingen geweest waar SNS goed op heeft weten in te springen. "De verbouwing van afgelopen drie weken zorgt ervoor dat we nu volledig up-to-date zijn en met de tijd meegaan. Het is een moderne winkel met een huiskamergevoel waar de klant ook binnen kan stappen om zelf te internetbankieren," vertelt Rinus.

Bediening van diverse doelgroepen

SNS focust zich op meerdere doelgroepen, de ondernemer en de particulieren. "Dienstverlening staat bij ons als SNS hoog in het vaandel. De producten die we adviseren en aanbieden zijn echt gespecialiseerd voor deze doelgroepen. Voor de middenstanders, kleine ondernemers en zzp'ers hebben we mooie bedrijfskredieten, hypotheken en leningen die we kunnen afsluiten. Voor particulieren zijn wij de enige die naast eigen hypotheken ook hypotheken van andere aanbieders adviseert. Zo kunnen we echt adviseren in plaats van alleen onze eigen producten aanbieden. De reclame die nu op televisie loopt, spreekt ook veel mensen aan."

Vast aanspreekpunt

"De lokale klant shopt graag bij een lokale bank/kredietverstrekker. Dat is wat we als SNS ook willen. Lokaal is belangrijk. Ik ben het gezicht van SNS in deze regio. Dat is fijn voor mensen, een vast aanspreekpunt. Met het team bieden we naast onze producten, eerlijk advies en geven we de mogelijkheid om in een gemoedelijke sfeer bankzaken te regelen."

Workshops en thema-avonden

Als extra dienstverlening organiseert het team van SNS regelmatig avonden waar mensen zich voor kunnen inschrijven voor meer informatie of algemeen advies. Dit is niet alleen voor klanten maar voor mensen die wat hulp bij bepaalde zaken nodig hebben. "Vorig jaar hadden we enkele avonden voor senioren georganiseerd omdat zij meer wilden weten over het aanvragen van een hypotheek. Wij leggen dan uit dat je ook met alleen een pensioen of AOW een hypotheek kunt aanvragen, en ook dat er alternatieven zijn." Daarnaast wordt er jaarlijks een bijdrage geleverd aan Eurowijs, waarbij de medewerkers in verschillende basisschoolklassen een gastles geven over omgaan met geld.