ZaanLinQ Event groot succes dankzij sponsors

Algemeen
Floor Kliffen van Cotton Spa sleepte de eretitel in de wacht.
Floor Kliffen van Cotton Spa sleepte de eretitel in de wacht. (Foto: Jolanda Fisser van JoJo Crerative Communicatie)

ZAANDAM - ,,Mede dankzij onze hoofdsponsor Rabobank kunnen we u een ZaanLinQ Event presenteren dat nog nooit zo groots is opgezet. Zo hebben we het complete Zaantheater tot onze beschikking. Plus een boeiende spreekster die u als ondernemer gaat vertellen hoe je krachtiger overkomt door middel van overtuigen. En natuurlijk de verkiezing Zaanse Zakenvrouw van 2019. Met daarbij als hoofddoel betere zichtbaarheid van de diverse succesvolle onderneemsters die de Zaanstreek rijk is", aldus Petra Derlagen, voorzitter van ZaanLinq in haar openingstoespraak.

De grote zaal van het Zaantheater was woensdag goed gevuld met zakenvrouwen, zakenmannen en fans van de vier genomineerden voor de eretitel. De 28-jarige Floor Kliffen, eigenaresse van Cotton Spa uit Zaandam wist de eretitel in de wacht te slepen. Ze kreeg die uitgereikt door Staatssecretaris van Defensie, Barbara Visser. Christell Bart van Bart Natuursteen uit Zaandijk ging met de publieksprijs naar huis. Die kreeg ze uit handen van wethouder Rita Noordzij (CU) die aanhaalde dat de gemeente zich tot doel heeft gesteld de dienstverlening te verbeteren en Zaanstad tot 'meest ondernemers-vriendelijke gemeente van Nederland te maken'. 'Hoffelijkheid, open staan voor feedback. Maar vooral: open staan voor dromen van ondernemers en helpen die mogelijk te maken' luidt het credo om de ambitie waar te maken.

'What makes you tick'

Alle genomineerde zakenvrouwen werden in een flitsende clip, gemaakt door Jolanda Fisser van JoJo creatieve communicatie, voorgesteld. Daarna werden ze door gastvrouw Angela Groothuizen op humoristische wijze in interviewstijl aan de zakelijke tand gevoeld.

Het publiek kreeg, naast het bekend maken van de winnaressen na de pauze, een goed gevarieerd event voorgeschoteld. Angela Groothuizen riep de zakenmannen én vrouwen op vooral te doen wat ze zelf echt leuk vinden. 'Ontdek als ondernemer 'what makes you tick'. Dan komt het geld ook wel goed' was haar betoog.

Porsche op toneel

Spreekster Pacelle van Goethem maakte een ronkende entree. Ze reed met de Porsche cabriolet waarin ze in haar introfilmpje samen met zakenman Dick Dekker (eigenaar van leasebedrijf ProMobility en ereburger van Zaanstad), filosofeert over overtuigend zakendoen tot vlak voor de eerste rij het toneel op. De auteur van het managementboek IJs verkopen aan Eskimo's zette het publiek aan het werk in haar interactieve presentatie.

Goede opbrengst [Z]aan de Wandel

Ook goed nieuws voor [Z]aan de Wandel, het goede doel waar een deel van de opbrengst dit jaar naar toe gaat. Per verkocht kaartje schenkt ZaanLinQ € 2,50 aan deze stichting. Waarbij ZaanLinQ voorzitter Petra Derlagen op eigen titel de opbrengst van € 500,- verdubbelde. Na afloop was er onder het genot van een heerlijk hapje en drankje volop tijd om te netwerken. Waar de Zaanse zakenlieden ook goed gebruik van maakten. Om tot besluit te genieten van de zussen Suzanne en Monique Klemann die als Loïs Lane het publiek lieten swingen.

Zie ook: www.zaanlinq.nl