“Omgaan met deze situatie is 100% maatwerk”

Partnerbijdrage
Het pand van Ambiance IJmond in Beverwijk.
Het pand van Ambiance IJmond in Beverwijk. (Foto: Aangeleverd)

BEVERWIJK - De zomer is in aantocht. Normaal gesproken het begin van een drukke periode voor Frank van Kerkwijk en Ingrid Heijnen, de eigenaren van Ambiance IJmond in Beverwijk. Als specialist in zonwering, textieldaken, raamdecoratie en horren staan zij door het Corona-virus dit jaar net als heel veel andere ondernemers voor een uitdaging. Hoe gaan deze zonweringspecialisten hier mee om?

“Allereest staat de gezondheid van onze klanten en medewerkers voorop. Daarom volgen we nauwlettend de richtlijnen van de overheid en houden daar tijdens al onze werkzaamheden rekening mee”, vertelt Ingrid. “Binnen de ruimte die er is doen we er alles aan om onze huidige en toekomstige klanten maximaal te bedienen. Van het monteren van producten die een aantal weken terug besteld zijn tot nieuwe aanvragen.”

Frank vult aan: “Gelukkig kunnen we ons werk zo uitvoeren dat contact met de klant niet noodzakelijk is. Onze monteurs werken dit deel van het jaar veel buiten en kunnen vaak prima even achterom lopen. Moeten we toch even binnen zijn stemmen we dat af met onze klanten. Die kunnen dan even naar een andere ruimte, of zorgen dat er voldoende afstand gehouden wordt. Onze montage-richtlijnen mailen we vooraf aan de klant zodat ook de klant volledig op de hoogte is van hoe we onze werkzaamheden veilig kunnen uitvoeren. Inmeten doen we met dezelfde zorgvuldigheid en dat gaat prima. Er is nog geen afspraak die niet door heeft kunnen gaan.”

Privé showroom

“Ook voor showroombezoek hebben we de nodige richtlijnen opgesteld. Zo geven we bezoekers bijvoorbeeld geen hand en houden we voldoende afstand. Onze showroom biedt voldoende gelegenheid bezoekers veel verder dan de aangegeven 1,5 meter van elkaar te kunnen helpen. Wordt het te druk, vragen we bezoekers om even buiten of in de auto te wachten. Verder maken we gebruik van bijvoorbeeld videobellen of private shopping”, ligt Frank toe.

“Met name dat laatste is echt een succes!”, vult Ingrid aan. “Mensen kunnen met ons een afspraak maken buiten onze reguliere openingstijden. Onze website is daar al op aangepast zodat mensen dat makkelijk kunnen vinden. Maar bellen voor een afspraak kan natuurlijk ook. Wij zorgen dan dat één van ons in de showroom is om de klant te helpen. Verder is er niemand. We kunnen in alle rust een goed gesprek voeren en bieden de garantie dat de klant verder niemand tegen komt.” Frank: “Je merkt nu dat de dagen langer worden en de temperatuur stijgt. Mensen wonen, werken en ontspannen nu veel meer vanuit huis dan ooit. Een comfortabel en gezond binnenklimaat is daarom nu juist extra belangrijk. Wij kunnen daar dankzij onze zorgvuldige aanpak nog steeds mee helpen. Onze leveranciers zijn gewoon geopend waardoor we nog steeds snel kunnen leveren.”

Ambiance IJmond is onderdeel van de landelijke Ambiance-formule. Met 38 vestigingen in Nederland biedt Ambiance een ruim en hoogwaardig assortiment zonwering, horren, raambekleding en terrasoverkappingen. Uniek voor de branche is het Ambiance-zekerheidspakket waardoor aanbetalingen volledig gedekt zijn. Info over assortiment, maatregelen m.b.t. corona maatregelen en de mogelijkheid een adviesgesprek aan te vragen vind je op www.ambiance.nl/IJmond.