Rijswijkse Schouwburg verkoopt 6000 kaarten tijdens Theater Tientje 10-daagse

Algemeen
Een zaal in de Rijswijkse Schouwburg.
Een zaal in de Rijswijkse Schouwburg. (Foto: Rijswijkse Schouwburg)

In de Volkskrant van 6 april j.l. stond in grote letters vermeld: ‘Waar blijft het publiek bij de Nederlandse theaters? Onzekerheid over of voorstellingen door zouden gaan, spelen gezelschappen parten.’

“Ook bij de Rijswijkse Schouwburg”, zo vertelt Renée van Ingen, directeur Rijswijkse Schouwburg. “We waren blij dat we open mochten maar de realiteit was hard. De bezoekers stonden niet te dringen aan de deur na het afschaffen van de QR-codes en andere coronamaatregelen op 23 maart, ondanks een goedgevuld programma voor het resterende seizoen, met aanbod voor jong en oud.
Ook de horeca, bioscopen, dierentuinen en pretparken hebben hun deuren gelukkig weer geopend dus er zijn weer keuzes, hoe haal je mensen over om naar het theater te gaan?”

Win-win-win-situatie

De Rijswijkse Schouwburg heeft zich niet uit het veld laten slaan en heeft door middel van een ludieke actie het publiek weten te bereiken en enthousiasmeren voor een cultureel avondje uit. Van 1 t/m 10 april konden bezoekers tijdens de Theater Tientje 10-daagse voor slechts 10 euro een kaartje kopen voor het leeuwendeel van de voorstellingen van het huidige seizoen, dat loopt tot en met juni. Het doel van de Rijswijkse Schouwburg was om het publiek weer te laten ervaren hoe leuk het is om naar een voorstelling te komen en dat live echt leuker is. De eerste voorstellingen (met goed gevulde zaal) hebben inmiddels plaatsgevonden. Zowel de medewerkers voor als achter de schermen voelen de energie de zaal doorgaan waar ze het allemaal voor doen. Een win-win-win situatie dus. Theater verbindt en dat mag weer gevoeld worden.

Het resultaat mag er zijn. Er zijn namelijk bijna 6000 kaarten verkocht in deze 10 dagen. 

Culturele hart klopt nog steeds luid

Een bevestiging voor de Rijswijkse Schouwburg dat cultuur enorm leeft onder Rijswijkers en haar regiogenoten. De Rijswijkse Schouwburg is blij iedereen weer te mogen verwelkomen. Komt het door de lage ticketprijs? “We hebben gezien dat naast de speciale actie ook voorstellingen die niet aan de actie meededen een impuls hebben gekregen. Daarnaast heeft de Rijswijkse Schouwburg ook een totaal van 2000 euro aan donaties ontvangen van haar bezoekers, waar wij heel dankbaar voor zijn,” aldus Renée van Ingen. “Het culturele hart van onze inwoners klopt nog steeds luid en duidelijk en daar zijn wij als schouwburg heel blij mee. We hopen onze trouwe bezoekers, maar zeker ook nieuwe bezoekers snel te zien en natuurlijk weer te mogen verwelkomen in het nieuwe seizoen, waarvoor de verkoop van start gaat op 20 juni.”