Meer spoorwerkzaamheden op komst traject Rijswijk-Rotterdam

Algemeen
Zowel op station Rotterdam als Delft zullen werkzaamheden plaatsvinden voor hoogfrequent spoorvervoer tot 2024.
Zowel op station Rotterdam als Delft zullen werkzaamheden plaatsvinden voor hoogfrequent spoorvervoer tot 2024. (Foto: Archief)

Strukton Rail heeft eerder deze week drie nieuwe contracten binnengehaald met betrekking tot het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) Rijswijk-Rotterdam. Dat maakte Spoorpro (Vakblad voor de spoorsector) gisteren bekend. 

Door vernieuwingen aan de stations Rotterdam en Delft zal er op termijn capaciteit zijn voor acht intercity’s en zes sprinters per richting op het traject Rijswijk-Rotterdam. Behalve de wissels en bovenleiding die worden vernieuwd in Rotterdam, vinden er op station Delft ook werkzaamheden plaats: de perrons worden vernieuwd en het spoorsysteem in de tunnel wordt afgebouwd. Deze werkzaamheden zijn in twee andere tunnelbuizen al eens uitgevoerd in 2015 door Strukton Rail.

Het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk-Rotterdam zal naar verwachting in 2024 afgerond zijn.