Social media-platform voor horeca in Rijswijk

Algemeen
Een nieuwe horeca-app wordt binnenkort in Rijswijk gelanceerd.
Een nieuwe horeca-app wordt binnenkort in Rijswijk gelanceerd. (Foto: PR )

Nocto lanceert op 12 augustus officieel een unieke horeca-app in Rijswijk. Dit platform helpt gebruikers bij het vinden van bars, restaurants en evenementen en stelt locaties in staat om gastvrijheidservaringen te bieden. Nocto gelooft in de kracht van verbinden en het inzetten van social media om anderen te helpen. 

Met Nocto kunnen consumenten de leukste plekjes en belevenissen vinden, beoordelen en hun live ervaringen delen via foto’s en video’s. Zo is er altijd een antwoord te vinden op veel voorkomende vragen als “Wat gaan we doen vandaag?” en “Waar is het op dit moment gezellig?”. Na succes in Rotterdam gaat Nocto nu ook live in Den Haag op 22 juli en in Rijswijk op 12 augustus. Om de app te introduceren organiseert Nocto op 12 augustus een lanceringsfeestje bij Bijna Thuis in Rijswijk, van 19:00 tot 23:00 uur. Iedereen is welkom! Zeker zijn van een plek, reserveer dan via de Nocto-website.

Verbinding

Nocto is een social media platform dat is ontworpen om consumenten, horecagelegenheden en evenementen met elkaar te verbinden. Op de social media app delen consumenten foto’s en video’s vanuit de locaties en evenementen. Deze content is zichtbaar voor vrienden en anderen in de buurt. Naast het opdoen van inspiratie, word je beloond voor het posten. Dit wordt gedaan met een digitale token, de zogeheten Noc.
Nocs kunnen besteed worden aan deals van horecagelegenheden, waarmee het bedrijf een win-win situatie creëert. Zo kun je bij De Wits een pitcher Ketel1 Hard Lemonade delen met je vrienden met 25% korting en krijg je bij Restaurant Hotel & Spa Savarin een smoothie tijdens een bezoek aan de Spa. Je kan er binnenkort ook voor kiezen aan het “Rad van Fortuin” te draaien in de app om prijzen te winnen als tickets voor events en een leuke reis. Op het zakelijke platform van Nocto gebruiken horecabedrijven en merken namelijk de app om mensen aan te trekken en relaties op te bouwen met hun gasten.  

Ervaringen

De start-up werd in 2017 opgericht door Haagse ondernemer Mark Brouwers en zijn Zweedse compagnon David Franzén, toen ze zich realiseerden dat bestaande sociale mediaplatforms geen up-to-date inzichten konden bieden aan consumenten om weloverwogen beslissingen te nemen over waar ze hun tijd willen doorbrengen. “We inspireren om herinneringen voor het leven te maken”, aldus Mark Brouwers. Daarnaast merkten ze dat de tijd, het geld en de moeite die horecabedrijven besteden aan het bereiken van hun doelgroepen serieus aan optimalisatie toe was. Nocto streeft ernaar om een naadloze en snelle manier te creëren voor gebruikers om de beste locaties, feesten en evenementen te identificeren en tegelijkertijd de inkomsten voor zijn klanten te maximaliseren. “Na twee jaar aan coronamaatregelen zijn mensen klaar om erop uit te gaan en het leven opnieuw te ervaren. Het Nocto-team kijkt ernaar uit om ook mensen in Rijswijk te helpen met het vinden van de beste ervaringen, overdag en ‘s nachts“, aldus David Franzén.

Samenwerkingen

Nocto heeft een samenwerking opgetuigd met de gemeente Rijswijk. Alle horecalocaties en horeca gerelateerde bedrijven kunnen een jaar lang gratis gebruik maken van het platform van Nocto. “De horeca draagt veel bij aan een levendige stad. De gemeente helpt de horeca na een periode waarin deze branche hard is geraakt door langdurige lockdowns.
Met dit digitale platform kunnen horecaondernemers in Rijswijk nieuwe en bestaande klanten aantrekken en verbinden en de pracht van Rijswijk, liggend in het hart van Haaglanden, laten zien”, aldus wethouder Werner van Damme van Economische zaken.
“Wij kijken uit naar de start van Nocto in Rijswijk. Er wordt op een mooie manier een win-win gecreëerd voor de ondernemer en de bezoeker. Erg gaaf dat de gemeente op deze manier meedenkt door dit platform in te zetten”, aldus horecaman Michel Schot van de Wits. Nocto heeft sinds de oprichting partnerschappen gesloten met evenementen organisatoren, studentenorganisaties en bedrijven zoals Ketel 1 om samen een publiek te bereiken, in plaats van los van elkaar.

Extra informatie 

Nocto is een data gedreven social media app die interactie creëert tussen consumenten en horecalocaties. Consumenten vinden, delen en genieten van de beste hotspots, terwijl bars, clubs, restaurants, lunchrooms en hotels op een effectieve manier nieuwe en bestaande gasten aantrekken en met hen verbinden. David Franzén en Mark Brouwers (oprichter van Nocto), wil een antwoord geven op de klassieke vraag “wat gaan we doen vandaag?”. In een samenleving die steeds meer digitaal en beter verbonden is dan ooit, zijn er volop kansen voor mensen om elkaar te helpen met het vinden van de beste plekken. Nocto is The Future of Hospitality!

Download link App Store: https://apps.apple.com/us/app/nocto/id1156474888?uo=4

Download link Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nocto.noctoapp 

Meer informatie over Nocto: Website: https://nl.noctoapp.com. Instagram: https://www.instagram.com/noctoapp. Facebook: https://www.facebook.com/noctoapp.