Uit d’oude doos: Ter Heijde in aanbouw

Algemeen
De wederopbouw van Ter Heijde na WO II.
De wederopbouw van Ter Heijde na WO II. (Foto: Historische Vereniging Monster/Ter Heijde)

In de rubriek ‘Uit d’oude doos’ deelt Hans Rebers van de historische vereniging Monster/Ter Heijde wekelijks een foto uit het archief van de vereniging en vertelt hij ons kort over de achtergrond ervan. Deze week: een foto uit 1950 van Ter Heijde in aanbouw. 

Nadat de Duitse bezetter in verband met de aanleg van de Atlantikwall het nagenoeg geheel vernieuwde dorp in de Tweede Wereldoorlog gesloopt had om een vrij schootsveld te verkrijgen, werd in 1950 gestart met de herbouw van het dorp.

Op de foto zien we reeds een aantal opgeleverde woningen aan de Karel Doormanstraat en aan de rechterzijde de bouw van verenigingsgebouw Irene.

Meer nieuws uit Westland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: