Zwartendijk vanaf 30 juni een jaar dicht

De Zwartendijk tussen Monster en Naaldwijk gaat vanaf maandag 30 juni ongeveer een jaar dicht voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Deze langdurige afsluiting is nodig voor de aanleg van warmteleidingen van het Warmtenetwerk Westland.
Afsluiting in meerdere fases
De werkzaamheden worden in delen uitgevoerd. Eerst gaat het stuk dicht tussen de rotonde bij De Poel en het kruispunt met de Rijnsburgerweg. Daarna volgt de afsluiting van het traject tussen de rotonde De Poel en de N211/Poeldijkseweg. Dit deel blijft het hele jaar afgesloten. In een later stadium wordt ook het stuk tot aan het kruispunt met de Kleine Achterweg aangepakt. Wanneer dat precies gebeurt, wordt later bekendgemaakt.
Omleidingen en bereikbaarheid
Tijdens de werkzaamheden wordt het doorgaand verkeer, inclusief bussen, omgeleid. Woningen en bedrijven aan de Zwartendijk blijven wel bereikbaar voor bestemmingsverkeer. Fietsers kunnen het werkgebied gewoon passeren en behouden doorgang via een aparte route langs de werkzaamheden.
Duurzame energie voor de tuinbouw
De warmteleidingen worden aangelegd om tuinbouwbedrijven in de omgeving aan te sluiten op een duurzaam warmtenet. Dit maakt een overstap op aardwarmte mogelijk. Het project is een samenwerking tussen HVC, Capturam, gemeente Westland en diverse glastuinbouwondernemers. Meer informatie staat op aardwarmtepolanen.nl.






Meer nieuws uit Westland?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie