Vitrona is beste zonweringsbedrijf van Zuid-Holland

Nieuws
"Bij Vitrona zijn ze blij met de benoeming!" (Foto: "PR")

Vitrona Zonwering en Terrasoverkappingen, gevestigd in Naaldwijk en Berkel & Rodenrijs, is maandag 1 november uitgeroepen tot het beste zonweringsbedrijf van Zuid-Holland. De prijs werd uitgereikt tijdens de verkiezing ‘Zonvakker van het Jaar’ in Hotel Papendal te Arnhem.

De Zonvakker van het Jaar is een jaarlijks evenement van vakblad Zonvak Magazine. In het afgelopen jaar kon er gestemd worden. Dit resulteerde in een top 10 waarvan de top 3 bezocht werd door een vakjury. Naast Vitrona in Naaldwijk en Berkel & Rodenrijs, waren de andere twee genomineerden Ambiance Sunreflex in Hoevelaken en Laumen Zonwering in Heerlen.

Het werd uiteindelijk een nek-aan-nek race tussen Vitrona en Laumen Zonwering. Juryvoorzitter Peter Besselink prees vooral de pro-actieve benadering van de klant bij Vitrona. Het bedrijf gaf dit jaar een eigen krant uit en op het eind van elk jaar krijgen alle klanten een kerstkaart in combinatie met een winteraanbieding. “Op het gebied van PR en marketing is Vitrona erg actief naar de klant toe”, aldus Besselink.

Volgens de jury is Vitrona een voorbeeld voor de branche. “De spelregels in de retail zijn sterk aan het veranderen. De klant kan zich steeds makkelijker via het internet oriënteren en is daardoor steeds vaker goed op de hoogte. Het belang van winkels is daardoor aan het veranderen; productoriëntatie vindt meer en meer plaats op internet en winkels worden juist bezocht voor de ‘beleving’ van producten. Want dáár gaat het tegenwoordig om.”

“Maar waar liggen nou de verschillen? Verkopers in een winkel laten u het gevoel en emotie bij producten zien. Zij adviseren en begeleiden u bij het maken van de juiste keuze tussen ál die verschillende producten. Ook bekijkt een verkoper op welke manier er goed gemonteerd dient te worden. Vergeet niet dat de montage van uw product minimaal net zo belangrijk is als het product zelf!

Alle veranderingen hebben eigenlijk één ding gemeen; “De klant staat steeds centraler. Het gaat om meer dan alleen de prijs van het product. Voorzorg, nazorg en service bij producten verdienen meer aandacht. Er moet beter gekeken worden naar het belang van de klant. En daar slaagt Vitrona uitstekend in.”