Vernieuwd en toch vertrouwd: West Media-nieuwsbladen in een nieuw jasje

Jouw lokale krant heeft vanaf deze week een nieuw jasje! Met een nieuwe naam, een nieuw logo én een nieuw uiterlijk is jouw bron voor lokaal nieuws weer helemaal klaar voor de toekomst. Geen zorgen, de kranten blijven gewoon bestaan maar dan in een nieuw fris jasje!
Een nieuw jasje… maar, wat is er precies anders? Heel veel en tegelijk ook heel weinig.
Allereerst verandert de naam van de uitgeverij achter deze krant. ‘Uitgeverij West Media’ heet vanaf deze week ‘Rodi West Media’. Ook is er een nieuw logo, met daarin de heraut Rodi: dé brenger van het laatste lokale nieuws.
Maar dat is niet alles: de namen van de huis-aan-huisbladen veranderen mee: in ‘Nieuwsblad’ plus de naam van de regio. Bijvoorbeeld: ‘Nieuwsblad Westland’, ‘Nieuwsblad Den Haag’ en ‘Nieuwsblad Schiedam’. Dat benadrukt de verbinding met de lokale samenleving. Én in het nieuwe design wordt een duidelijke link gelegd met Rodi.nl. Zo is Rodi West Media dé bron voor jouw lokale nieuws – of je nu graag de krant leest of het nieuws liever via onze online kanalen checkt.
Tot slot veranderen ook de kleuren van de krant. Het West Media-groen en -blauw heeft een opfrisbeurt gekregen en is weer lekker modern.
‘Vernieuwd maar trots op onze roots’
“De vernieuwingen benadrukken het crossmediale karakter van Rodi West Media”, vertelt directeur Rick de Vroom. “We zijn al drie jaar trots onderdeel van de Rodi Groep en met deze make-over passen we nog beter in het geheel. Maar we vergeten onze West Media-roots zeker niet: we blijven dezelfde ijzersterke lokale producten maken - in print en online - en we doen dat nog steeds met dezelfde geweldige mensen. Maar dan wel in dit nieuwe jasje waarmee we meer duidelijkheid scheppen voor onze lezers en onze adverteerders nog beter kunnen bedienen. Vanaf nu is Rodi dé naam op het gebied van lokaal nieuws en lokaal adverteren.”
‘Een kraakheldere boodschap’
Hoofdredacteur René de Hoog vult aan: “Sommige van onze kranten bestaan al bijna honderd jaar. Dat is cultureel erfgoed en daar blijven we trots op. Toch is West Media volop in ontwikkeling - en daar hoort deze nieuwe look en feel bij. Tegen onze lezers zeg ik: geen zorgen, de kranten blijven gewoon bestaan. Sterker nog: de koppeling met Rodi.nl - waar onze nieuwssites al anderhalf jaar onderdeel van uitmaken - maakt de huis-aan-huisbladen alleen maar sterker. De boodschap is nu kraakhelder: Rodi is waar je moet zijn als lokale adverteerder en als lezer van lokaal en regionaal nieuws!”