Maak je eigen #SAMENZAANS uiting

Algemeen
Afbeelding
(Foto's: Dirk Karten)

ZAANSTREEK - Vanaf afgelopen voorjaar roept de campagne #SAMENZAANS op om de Zaanse trots te laten zien en in eigen streek te kopen, te ontdekken en te bezoeken. Winkels, bedrijven en organisaties laten inmiddels met #SAMENZAANS posters en makelaarsborden hun saamhorigheid zien. Marketing Zaanstreek roept nu alle Zaankanters op ook hun trots te tonen door een eigen versie te maken van de #SAMENZAANS poster. Al kan dat natuurlijk ook een spandoek, feestelijke slinger, filmpje of iets anders zijn. 

Oproep Marketing Zaanstreek: Toon je trots op de Zaanstreek

De enige spelregel is dat er #SAMENZAANS op staat of in voor komt. Je kunt met jouw creatieve werk zelfs een mooie prijs winnen. Maak een foto met daarop hoe jij met jouw #SAMENZAANS project je trots op de Zaanstreek uitdraagt: jouw slinger voor het raam, je T-shirt aan op straat of noem maar op. 

Stuur deze foto vóór 1 september naar info@zaans.nl of zet deze met de hashtag #SAMENZAANS op Facebook, Twitter of Instagram. De drie meest creatieve inzendingen worden beloond met een ZAANS-pakket vol echt Zaanse producten uit de Zaanstore.

Initiatief

#SAMENZAANS is een initiatief van Stichting Marketing Zaanstreek in samenwerking met haar culturele en toeristische partners en vertegenwoordigers van de Zaanse horeca en winkeliers. 

Anneke Wijdogen-Vis, directeur Marketing Zaanstreek: “De Corona-crisis treft ons, net als heel Nederland en de hele wereld, hard. Maar bij de pakken neerzitten, past de Zaankanter niet. Met deze campagne roepen we Zaankanters op hun energie, tijd en geld komende periode bewust in eigen streek te investeren.” 

De campagne werd eind mei afgetrapt met een film waarin onder andere burgemeester van Zaanstad Jan Hamming en de bekende Zaankanters Juvat Westendorp en Wolter Kroes figureren. De film is inmiddels meer dan 30.000 keer bekeken en is nog altijd terug te vinden op Facebook en YouTube.