Een indrukwekkende laatste wens voor Anja uit Winkel

Nieuws
Het was een mooie dag.
Het was een mooie dag. (Foto: WensenAmbulance)

WINKEL - Anita uit Winkel beleefde donderdag 3 oktober een bijzondere dag, waarin ze omringd door haar dierbaren een laatste wens in vervulling zag gaan. Anita heeft nog maar kortgeleden gehoord dat zij niet lang meer te leven heeft.. Toch had ze nog één grote wens: het huis van haar zoon Sebas in Amsterdam zien. Door de hulp van WensenAmbulance Noord-Holland en de brandweer van Amsterdam werd deze wens, in de laatste weken van haar leven, werkelijkheid. 

Hoog bezoek…

Omdat een gewone autorit voor Anita te intensief is, had echtgenoot Ben contact opgenomen met de vrijwilligers van WensenAmbulance Noord-Holland. En zo gingen de vrijwilligers van de WEnsenAmbulance op een zonnige 3 oktober op weg naar een klein plaatsje in Noord-Holland. Eenmaal aangekomen was er een heel warm welkom door Anita en Ben. Anita was licht gespannen maar had ontzettend veel zin in deze dag en vertelde dat ook haar dochter Annemarie en schoonzoon Chiel naar Amsterdam zouden komen.

Na een kort praatje vertrok het gezelschap naar Amsterdam. Onderweg deelden Anita en Ben hun turbulente levensverhaal waardoor er in een korte tijd toch een mooie band ontstond tussen het stel en de vrijwilligers. Bij aankomst in Amsterdam stond er een tweetal brandweerwagens -met hoogwerker- klaar om Anita via het raam de woning van zoon Sebas in te begeleiden.  Dit gebeurde onder toeziend oog van haar eigen gezinsleden en omwonenden. Onder het genot van heerlijke broodjes en gebakjes werden er mooie herinneringen opgehaald. Na een kleine twee  uur kwamen de brandweerlieden opnieuw om Anita weer naar beneden te hijsen. Ondanks haar hoogtevrees, onderging zij dit toch maar mooi. 

Op de terugweg vertelde ze hoe blij en dankbaar ze was dat het hele gezin even bij elkaar was en dat ze het huis van haar zoon toch nog heeft kunnen zien. Moe maar voldaan werden Anita en Ben thuisgebracht en ontving zij een Brammetje. “Het was een mooie, bijzondere dag met een lach en een traan. En met een hele warme familie,”, vertelden de vrijwilligers: “Anita, nogmaals dank voor de leuke attenties voor onze vrijwilligers en de brandweerlieden. Heel veel sterkte de komende periode! Speciale dank ook aan de Brandweer Amsterdam voor het mede mogelijk maken van deze wens!”

Meer nieuws uit Hollands Kroon?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: