Vertrouwde naam Hypotheek Visie terug in Purmerend

Partnerbijdrage
Het team van Hypotheek Visie Purmerend nodigt je uit langs te komen. V.l.n.r.: Sander Volger, Samantha de Graaf, Wesley Meester en Tim Beentjes.
Het team van Hypotheek Visie Purmerend nodigt je uit langs te komen. V.l.n.r.: Sander Volger, Samantha de Graaf, Wesley Meester en Tim Beentjes. (Foto: Evert Ruis)

PURMEREND – Na een korte tussenpoos is Hypotheek Visie weer stevig verankerd in hartje Purmerend, in de Nieuwstraat. Hier staat een ervaren team dagelijks klaar om de klanten met onafhankelijk advies te gidsen op weg naar hun droomhuis en hypotheek. Zichtbaar, laagdrempelig én ontzorgend, aldus Sander Volger en Wesley Meester. “Tegenwoordig is snel handelen vereist bij het bieden op een woning. Daarin kunnen wij met onze ervaring en producten een grote rol spelen. Zodat onze klanten hun financiële mogelijkheden al helemaal in kaart hebben en weten waar ze staan.” En zijn er vragen? “Dan kunnen ze altijd bij ons terecht, ook in de avond!”

Samen met Chon Teh nam Sander Volger vorig jaar Hypotheek Visie Purmerend onder zijn hoede. Beide hebben meerdere vestigingen onder zich, en omdat zij hun aandacht verdelen staat Wesley Meester, samen met Samantha de Graaf, dagelijks paraat voor de klanten in Purmerend. Waar veel banken verdwijnen uit het straatbeeld en alleen digitaal of telefonisch contact houden met hun klanten, merken de adviseurs van Hypotheek Visie hoe mensen het waarderen dat ze nog ergens gewoon kunnen binnen lopen. Sander: “Wij spreken de klanten nog persoonlijk op kantoor. Vind iemand de mail lastig dan kunnen ze langskomen met vragen, of hier gewoon iets afgeven. Desgewenst helpen wij ze hier op kantoor met het uitzoeken van de benodigde gegevens online.”

Persoonlijk

En dat klaarstaan voor de klant is niet alleen tijdens kantooruren. “Als iemand in de avond of in het weekend een afspraak wil maken, dan is dat geen probleem”, zegt Wesley. “En zeker tijdens biedingen hebben we vaak continu contact. Soms bellen klanten die aangeven dat ze die dag voor 12 uur een bod moeten doen. Dan is het zaak snel een berekening te maken voor hen. Dus op het persoonlijke vlak gaan wij vrij ver. Als ze je nodig hebben, dan hebben ze je nodig, en dan zijn we er.”

Met de zekerheidsgarantie wordt de klant vooraf al volledig beoordeeld waar het gaat om financiering zodat hij precies weet waar hij aan toe is en wat hij kan bieden

Zekerheidsgarantie

Sander heeft twintig jaar ervaring in hypotheekadvies. Is het momenteel moeilijker voor klanten om een hypotheek te krijgen? “Dat niet per se, wij kunnen nog altijd heel goed financieren voor onze klanten. Wel is de aanschaf van een woning lastiger geworden, want huizen zijn schaars en snel handelen vaak vereist”, zegt hij. “Daarom bieden wij een nieuw product: de zekerheidsgarantie. Hiermee wordt de klant vooraf al volledig beoordeeld waar het gaat om financiering zodat hij precies weet waar hij aan toe is en wat hij kan bieden. Hiervoor ontvangt de klant een verzekeringscertificaat zodat hij zonder voorbehoud financiering kan bieden op een woning, wat momenteel een groot voordeel is. Veel mensen slagen er daarmee in om uiteindelijk een huis te vinden.”

Financiën in kaart

Maar ook zonder certificaat kan Hypotheek Visie vooraf al de financiële positie voor klanten in kaart brengen. Bovendien heeft Hypotheek Visie alle specialismen in huis, bijvoorbeeld als het gaat om zelfstandigen en startersleningen. Daardoor loont het zeker om contact met hen op te nemen, zo benadrukken Wesley en Sander. “Sommige mensen doen alleen een hypotheekcheck op internet. Die modellen zijn echter vrij defensief waardoor mensen het idee krijgen dat ze niets kunnen. Maar dan komen ze hier en dan blijken ze toch meer te kunnen lenen dan ze dachten”, zegt Sander.

Haalbaarheidsadvies

Wesley vult aan: “En mocht dat op dat moment niet het geval zijn dan kunnen wij ze adviseren in wat ze zelf kunnen doen om het wel haalbaar te maken. We proberen altijd mee te denken. Soms gaat een klant er op een bepaalde manier naar toe werken, dan komen ze na een jaar terug met een ander financieel plaatje waarin wel meer mogelijk is. Nee is ook een antwoord, maar dat geven we niet voor we alles hebben uitgeplozen.”

We proberen voor elke klant de beste oplossing te vinden die bij zijn omstandigheden past.

Blije boodschappen

“Ook de regels veranderen continu”, benadrukt Sander. “Sinds januari kunnen bijvoorbeeld alleenstaanden meer lenen en is het gemakkelijker om bij te lenen voor verduurzamen van de woning. Dat kunnen wij uitzoeken. Wesley heeft zijn lijst met klanten voor wie hij bij wijzigingen altijd even checkt of een hypotheek nu wel haalbaar is. Dat kan ook bij een loonstijging zijn. Dan is iemand in oktober geweest en kon er niets, en in januari is er opeens wel de mogelijkheid om iets te kopen.” Dat zijn de blije boodschappen die het team van Hypotheekvisie graag afgeeft.

Geheel ontzorgen

Dat klantcontact is voor allebei het mooie van hun vak. Mensen helpen en hen ontzorgen. “Je helpt iemand bij de duurste beslissing in diens leven”, zegt Wesley. “En bij een spannende tijd. Er kan weken overheen gaan bij een hypotheekaanvraag. Wij zijn het ook niet altijd eens met wat we allemaal moeten aanleveren bij de hypotheekverstrekker, maar het is wel leidend in het geheel. We proberen voor elke klant de beste oplossing te vinden die bij zijn omstandigheden past. En twijfel je zelf? Kom gewoon even langs. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend en er is meer mogelijk dan je denkt!”

Afspraak maken? Scan de qr-code en ga gelijk naar de website...