Milo de Boer wint spannende finale bij Top 20 Toernooi in Monster

Algemeen
Winnaar Milo de Boer.
Winnaar Milo de Boer. (Foto: Smash)

In de Rinus Nederpelzaal van tafeltennisvereniging Smash in Monster werd zaterdag 5 juli de derde editie van het Top 20 Toernooi J. van den Ende gespeeld. Toptalenten uit binnen- en buitenland streden om de titel, die uiteindelijk werd gewonnen door Milo de Boer.

Onder de twintig deelnemers bevonden zich vier spelers die binnenkort deelnemen aan de EK onder 19 jaar in Tsjechië: Brent Ronde, Mark Janssen, Ivan Kahn en Teun Salentijn. Zij gaven alvast een voorproefje van hun kunnen.

Ook lokale spelers van Smash lieten zich zien. Dick Voois, Sander Kuyvenhoven, Ron Vollebregt en Kelvin Heemstra, die uitkomen in de landelijke derde divisie, kwamen allen in actie in de poulefase. Voor hen eindigde het toernooi daar, maar onder andere Sander wist te stunten met een zege op eredivisiespeler Teun Salentijn.

De kwartfinales leverden spektakel op, waaronder een spannende partij tussen Sanne de Hoop en Tony Hou Xuan. Sanne won na vijf games en bereikte de halve finale. In de strijd om het brons versloeg Ivan Kahn haar uiteindelijk in vier games.

De finale ging tussen Milo de Boer (20) en Brent Ronde (16). Milo, speler van landskampioen Taverzo, trok in een spannende vijfsetter aan het langste eind. Met 10-12, 11-4, 11-6, 6-11 en 11-6 schreef hij het toernooi op zijn naam.

Meer nieuws uit Westland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: