Uit d’oude doos: het Wegje, de huidige Gantellaan

In de rubriek ‘Uit d’oude doos’ deelt Hans Rebers van de historische vereniging Monster/Ter Heijde wekelijks een foto uit het archief van de vereniging en vertelt hij ons kort over de achtergrond ervan. Deze week: een oude foto uit 1927 van het Wegje, de huidige Gantellaan.
Het wegje was in die tijd omgeven met tuinbouwbedrijven en alleen begaanbaar voor fietsers en voetgangers. In 1957 werd begonnen met het dempen van een gedeelte van de sloot om met de verbreding en asfalteringswerkzaamheden te kunnen beginnen. Hierdoor werden de vele tuinbouwbedrijven per auto en vrachtauto bereikbaar.






Meer nieuws uit Westland?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie